Design Bridge vernieuwt logo van SCA

International brand design agency Design Bridge, kreeg de opdracht om het logo van SCA te vernieuwen. SCA, bekend van merken als TENA en Libresse, heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een vooraanstaand internationale speler op het gebied van papierproducten voor de persoonlijke verzorging. Daarnaast heeft SCA zich toonaangevend gepositioneerd op het gebied van duurzaamheid. Om ervoor te zorgen dat het logo communiceert waar SCA tegenwoordig voor staat, werd Design Bridge gevraagd het logo aan te passen aan de huidige merkwaarden. Het nieuwe logo werd onlangs onthuld.

 

Vanuit het communicatie concept Care of life heeft Design Bridge de merkwaarden doorvertaald in een nieuw kleurenpallet en het beeldmerk aangepast. In tegenstelling tot voorheen wordt de pay-off Care of life nu volledig uitgeschreven om te benadrukken waar het merk voor staat; SCA kan het verschil maken voor mens, natuur en maatschappij.

Claire Parker, Creative Director bij Design Bridge: “Het is altijd mooi iets te kunnen toevoegen aan een gerespecteerd en gevestigd merk. We wilden vastleggen waar SCA voor staat en de nieuwe richting die het bedrijf is ingeslagen, met behoud van het erfgoed dat het merk heeft gemaakt tot wat het nu is.”

Design Bridge updates SCA logo

SCA's icon is based on an old pagan symbol known as a valknut. The updated version has been given "stronger, more distinct colors and softer lines". It also includes the tagline "care of life".

Reacties

Reactie toevoegen