Consumentengemak met bag-in-box

Het alcoholische drankenmerk No. 1 heeft de bag-in-box-technologie van Rapak uitgekozen voor de lancering van een nieuwe six-pack cocktail-serie. Hiermee komt het bedrijf naar eigen zeggen tegemoet aan de toenemende consumentenvraag voor frisse en gemakkelijk te serveren dranken.

De nieuwe verpakking bestaat uit zes halve liter flessen waarvan zowel de zak als de tap zijn geleverd door Rapak in twee verschillende combinaties. De ene six-pack bevat gin, wodka en vier verschillende soorten vermouth en de andere verpakking bestaat uit gin, rum, wodka en drie gearomatiseerde wodka’s, aldus Rapak.

De bag-in-box toont ook voordelen om aan een meer milieubewuste consumentmarkt te voldoen. Het genereert vijf keer minder afval dan rigide verpakkingen, dankzij het feit dat de lege verpakkingen volledig opvouwbaar zijn en daardoor bij het weggooien minder ruimte innemen. De kartonnen buitenkant is volledig recyclebaar. Bag-in-box is ook tot 80% lichter dan alternatieve verpakkingen, wat kan neerkomen op een besparing van 20% van de energiekosten tijdens het transport, claimt de verpakkingsleverancier.

www.rapak.com

Bag-in-box serves up consumer convenience

Alcoholic beverage brand No. 1 has selected Rapak’s bag-in-box technology for the launch of a unique new six-pack cocktail range, meeting increasing consumer demands for fresh-tasting and easy to serve beverages.

The new packs contains six 0.5L alcoholic beverages, with both the bag and tap supplied by Rapak, and are available in two different combinations. One six pack contains gin, vodka and four types of vermouth while the other offers gin, rum, vodka and three flavoured vodka’s, according to Rapak.

The bag-in-box format also demonstrates benefits to satisfy an increasingly environmentally-conscious consumer market. It generates up to five times less waste than rigid containers, thanks to the fact that empty packs collapse fully to reduce space during disposal, and the cardboard outer is fully recyclable. Bag-in-box is also up to 80% lighter than alternative pack formats, which can equate to a saving of 20% of energy costs during transport, claims the packaging supplier.

www.rapak.com

Reacties

Reactie toevoegen