Chocolademerk met opvallend design

Het relatief nieuwe chocolademerk TCHO is, mede dankzij het design, erg succesvol. TCHO is een idee van Timothy Childs, oud NASA-wetenschapper, en Louis Rosetto, Amerikaanse journalist en oprichter van Wired Magazine.

De twee mannen betrokken  Susanna Dulkinys, ontwerpster bij designbureau Edenspiekermann, bij de ontwikkeling van het product. Dit was een succesvolle keuze: vorig jaar mei won Edenspiekermann nog een gouden European Design Award voor de verpakkingslijn van TCHO. Edenspiekermann werd vanaf het begin bij het designproces betrokken, waardoor het mogelijk werd om het formaat, de dikte en de opdruk van de chocoladerepen met in achtneming van de wikkels en omdozen te ontwikkelen.

TCHO liet zich voor het verpakkingsdesign inspireren door de Azteken, die chocolade als geld gebruikten. De verpakkingen lijken dan ook op briefgeld en hebben aardse kleuren.

De chocolade is verkrijgbaar in de smaken fruity, earthy, nutty, floral, citrus en chocolatey.

Info: www.tcho.com

Reacties

Reactie toevoegen