Britse supermarktketens verscherpen groene focus

De twee grootste Britse supermarktketens, Asda and Tesco, maakten deze week hun plannen om hun milieu-impact in 2010 te reduceren, publiekelijk. Afgelopen maand kondigde Asda al aan dat ze in 2010 een verpakkingscorekaart gaat lanceren en Tesco wil de ecologische voetafdruk in de totale leveringsketen met 30% hebben verminderd in 2020.

Wal-mart, moedermaatschappij van Asa, nam de scorekaart in de VS al in februari 2008 in gebruik. De scorekaart werd eigenlijk dit jaar al verwacht in Groot-Brittannië, maar de retailer kondigde nu aan dat het begin 2010 wordt.

De scorekaart evalueert verpakkingen aan de hand van diverse criteria, waaronder materiaalkeuze en chemische samenstelling van de verpakking. Tesco publiceert al enige tijd de carbon footprint van 114 producten, op de etiketten van de producten en streeft ernaar dit voor het einde van dit jaar bij 500 producten te doen.

Reacties

Reactie toevoegen