BioVoice: Boosting Biobased Business

BioVoice: Boosting Biobased Business

Als grote multinationals op zoek zijn naar nieuwe toepassingen of R&D afdelingen een proces willen optimaliseren, ligt de oplossing niet altijd voor de hand. Maar er zijn vaak wel kleine, innovatieve bedrijven en start-ups die uitkomst kunnen bieden. BioVoice, het nieuwe “biobased business booster” programma, brengt deze twee partijen met elkaar in contact.

BioVoice verzamelt innovatievraagstukken bij grote(re) bedrijven en stelt deze open voor creatieve en innovatieve ondernemers. Naast het in contact brengen van deze twee werelden, biedt BioVoice beide groepen onder andere ook funding en toegang tot internationale markten, hulpbronnen en researchfaciliteiten.

Eerste innovatievraagstukken

De initiatiefnemers van BioVoice zijn REWIN, Green Chemistry Campus, de provincie Noord-Brabant en Rabobank. Daarnaast hebben Dockwize, Impuls Zeeland, KVK en Centre of Expertise Biobased Economy zich als partner aangesloten voor de uitvoering van het programma. Samen willen zij dat innovatieve ondernemers en creatieve talenten in de circulaire en biobased economie meer ruimte en stem krijgen. BioVoice is daarbij niet alleen op zoek naar pasklare antwoorden, maar volgens de initiatiefnemers ook naar denkkracht, inspiratie, inzichten en verbeteringen. Oftewel, input die tot een oplossing kan leiden van de zeven innovatievraagstukken die voor de eerste ronde zijn verzameld bij de zogenaamde “challengers”: Cargill, Cosun en Rodenburg Bioplymers. Innovatievraagstukken worden steeds voor de duur van een maand online gezet.

Meer informatie: www.biovoice.nl

Artikel delen