Amcor wint drie DuPont Awards

Bij de jaarlijkse DuPont verpakkingsinnovatie awards viel Amcor drie keer in de prijzen. Onder andere met een overall award voor continue innovatie.

Naast de overall award won Amcor samen met haar klant ColaLife een diamanten en voedselveiligheidsaward. Amcor Flexibles hielp mee aan het opzetten van AidPod, een system voor de distributie van anti-diaree medicijnen van haar klant ColaLife. Dit systeem is speciaal opgezet voor kinderen in afgelegen streken in Afrika en wordt door middel van het distributienetwerk van Coca Cola verspreid. De verpakking bevat onder andere anti-uitdrogingszout, zink en zeep en is tegelijkertijd in een steriele maatbeker om de juiste hoeveelheid water mee af te meten voor een correcte dosering. De verpakking is bovendien zo ontworpen dat zij precies tussen Coca Cola-flesjes in een kratje past. Amcor Flexibles ontwikkelde de folie voor het pealable deksel dat de verpakking afsluit. De verpakking is met een technologie van Amcor behandeld zodat zij niet barst als er drukverschillen tijdens het transport ontstaan.

 

Daarnaast won het Formpack van Amcor een zilveren award voor haar geavanceerde blisterontwerp. Hierbij is het materiaalgebruik teruggebracht met 30 procent, terwijl de vochtigheidsbescherming met meer dan 40 procent is verbeterd en tegelijkertijd 50 procent meer medicijnen in de blister kunnen worden verpakt.

www.amcor.com

Amcor Wins three DuPont Packaging Innovation Awards

Amcor was honoured with an overall DuPont Continuing Innovation Award, recognising its continued, company-wide, innovation.  Amcor has won 11 DuPont Innovation Awards over the past 25 years.

In addition to winning the “Continuing Innovation” Award, Amcor’s business group, Amcor Flexibles was recognised for two additional DuPont Packaging Innovation Awards.  Amcor Flexibles supported developing a unique, life-saving, anti-diarrhea drug delivery system called AidPod created by its customer, ColaLife. This innovative package delivers life-saving medicine to children in remote villages through Coca-Cola distribution channels.  The package holds oral rehydration salts, zinc and soap and acts as a sterile vessel to measure water for correct dosing.  It is also designed to sit neatly in between Coca-Cola glass bottles within crates.  Amcor Flexibles

developed the peelable lidding film that seals the pack.  The pack is treated with Amcor P-Plus technology, which ensures any sudden pressure changes are dissipated to avoid bursting the pack, so it arrives safely. 

Amcor received the Silver Award for Excellence in innovation for a major advancement in its Formpack product range, which is used to protect pharmaceutical solids such as tablets, capsules or powders.  This major design advancement has reduced material consumption by more than 30%, improved the moisture protection of the drug by over 40% and increased the number of tablets per pack by 50%.

Reacties

Reactie toevoegen