Marktnieuws |
VerpakkingsManagement |
juli 26, 2024
Winnubst Grafische Afwerking heeft haar eerste MVO-rapport “Van Print tot Impact” gepresenteerd. Het rapport geeft een overzicht van de inspanningen die het bedrijf heeft geleverd op het gebied van onder andere duurzaamheid.
Winnubst Grafische Afwerking heeft een breed assortiment Point of Sale (POS) materiaal, zoals displays, verpakkingen, PR-boxen en instore communicatie. Het familiebedrijf onderscheidt zich naar eigen zeggen door onder meer de innovatieve en duurzame benadering van grafische afwerking. Dit sluit aan bij hun ambitie om de duurzaamste producent van displays en verpakkingen in Nederland te worden.
‘We voelen ons sterk verbonden met deze missie en zijn vastbesloten om bij te dragen aan een betere wereld voor toekomstige generaties’, aldus Tom Winnubst, derde generatie van het bedrijf.
Tekst gaat verder onder foto.
‘Ons MVO-rapport “Van Print tot Impact” weerspiegelt onze voortdurende toewijding aan duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid’
B Corp-certificering
De volgende stap in de duurzaamheidsmissie is het behalen van de B Corp-certificering. B Corp is een wereldwijde erkenning voor bedrijven die voldoen aan de hoge normen van sociale duurzaamheid en milieuprestaties. Het streven van de onderneming in Zaandam is om deze certificering nog voor het einde van dit jaar te behalen.
MVO-Rapport
Om de lancering van het eerste MVO-rapport te vieren, plant Winnubst voor elke reactie met het woord "Boom" op hun LinkedIn-post een boom. Het doel is om minimaal 100 bomen te planten, als symbool van hun inzet voor het milieu en hun ambitie om een verschil te maken.
‘Ons MVO-rapport “Van Print tot Impact” weerspiegelt onze voortdurende toewijding aan duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid’, aldus Tom Winnubst.