Na de keuring door WLA zijn de winnende etiketten opnieuw onder de loep genomen in de volgende hoofdklassen van het drukproces: Flexografie, Boekdruk, Offset-lithodruk, Combinatiedruk en Digitaal Drukwerk.
‘Bij deze beoordeling worden nog strengere criteria gehanteerd, omdat deze labels de hoogste kwaliteit van de internationale labelindustrie vertegenwoordigen.’, informeert FINAT, de Europese vereniging voor de zelfklevende etikettenindustrie.
Winnaars:
Flexografie - Ingezonden door TLMI (VS)
De winnaar is McDowell Label voor Australian Gold, Adorably Black.
Een etiket met diepgang in design. De afbeeldingen van rode rozen rond de centrale productnamen worden gemarkeerd met behulp van holografische folie. De omringende afbeelding is in wit en versterkt met een hoogbouwvernis die het label een extra tactiel gevoel geeft. De effen witte achterkant zorgt ervoor dat het omgekeerde kleine lettertype goed leesbaar is.
McDowell Label voor Australian Gold, Adorably Black.
Boekdruk - Ingezonden door JFLP (Japan)
De winnaar is Sato Holdings Corporation, Japan, voor Promotion Suminsai Event.
De belangrijkste afbeeldingen op dit dynamisch ogende label zijn ontworpen om het 1.000 jaar oude, jaarlijkse Japanse festival van Suminsai te promoten. De figuren op de voorgrond typeren de manier waarop mannen gekleed zijn voor dit evenement dat 's nachts wordt gehouden wanneer ze hun geest verheffen en bidden voor het komende jaar. Door het gebruik van zwarte contouren bij de figuren komen de afbeeldingen goed tot hun recht.
De winnaar is Sato Holdings Corporation, Japan, voor Promotion Suminsai Event.
Offset-lithodruk - Ingezonden door JFLP (Japan)
De winnaar is Shinwa Label, Japan, voor Komahime café au lait base.
Het label is gedrukt in 5 kleuren met de toevoeging van gouden hot foil. De zwarte vlakken aan de boven- en onderkant van het etiket worden verlicht door de toevoeging van matzwarte vallende bladeren.
De winnaar is Shinwa Label, Japan, voor Komahime café au lait base.
Combinatiedruk - Ingezonden door JFLP, (Japan)
De winnaar is Marushin, Japan, voor Sake Yumehotaru.
Ook dit etiket is gedrukt in 5 kleuren op een papier met aluminiumfolie. De kleurrijke afbeeldingen trekken de aandacht met de zwarte karakters die contrast toevoegen. De grote vlakken van glanzend goudfolie op de achtergrond tillen dit label naar een ander niveau van design.
De winnaar is Marushin, Japan, voor Sake Yumehotaru.
Digitaal drukwerk - Ingezonden door TLMI (VS)
De winnaar is AWT Labels & Packaging Anaheim, USA, voor Rancho La Gloria Jalapeño Lime Infused Tequila.
Dit etiket is aan beide zijden bedrukt om door de blauwe tequila heen te kijken. De hoogglansvernis benadrukt de limoenvrucht en de belangrijkste productnamen. Samen met de toepassing van goudfolie voegt embossing een vleugje klasse toe aan het label.
De winnaar is AWT Labels & Packaging Anaheim, USA, voor Rancho La Gloria Jalapeño Lime Infused Tequila.