Het eerste deel van het programma draaide om de toekomst van print. Probo-directeur Leon van der Meer en commercieel directeur Douwe Pieter van der Galiën gaven bezoekers een inkijkje in de resultaten van hun onderzoek naar de toekomst van print. Daarbij kwamen onder andere trends als creator-economy, hyperpersonalisatie, veranderend zoek- en koopgedrag en het behoud van medewerkers aan bod.
Tekst gaat verder onder de foto.
Douwe Pieter van der Galiën (l.) en Leon van der Meer (r.) van Probo.
Panelsessie
Voor de panelsessie namen Sander Sondaal (Ricoh), Bart Lauwaert (Grafische Groep Matthys) en Rinske Haan (Van As), plaats op het podium. Onder leiding van presentator Renze Klamer namen zij een aantal stellingen over print door. Organisatiestrateeg en spreker Joris van Zoelen liet zien hoe impact-organisaties de markt naar de toekomst leiden.
Tekst gaat verder onder de foto's.
Organisatiestrateeg en spreker Joris van Zoelen.
Panelleden (v.l.n.r.) Sander Sondaal (Ricoh), Bart Lauwaert (Grafische Groep Matthys) en Rinske Haan (Van As) met presentator Renze Klamer.
‘Onze branche verdient een jaarlijkse Award-uitreiking’
Na een korte pauze was het tijd voor de uitreiking van de PRINTmatters Awards. ‘Elke zichzelf respecterende branche verdient een jaarlijkse Award-uitreiking’, zo lichtte hoofdredacteur en juryvoorzitter Wim Danhof toe. ‘Zeker onze branche, die zich kenmerkt door creativiteit en voortdurende innovatie. Vandaar dit nieuwe initiatief.’
Winnaar Award Koploper Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Drukkerij de Bij uit Amsterdam liet de andere genomineerden HelloPrint en Sparkles achter zich. Eigenaar Norbert van Schie mocht de Award voor Koploper Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen in ontvangst nemen.