'Het product, de smaken en het type verpakking waren het uitgangspunt’
‘Voor de nieuwe snoepserie luidde de opdracht dat de nieuwe lijn een eigen unieke uitstraling moest hebben en perfect zou aansluiten bij de merkidentiteit. Het product, de smaken en het type verpakking waren het uitgangspunt’, aldus Wilhelmina.
Gestart werd met het analyseren van de bestaande verpakkingen in het Wilhelmina-assortiment, het bepalen van de positionering in het schap, en het identificeren van de belangrijkste vraag: wie is de eindconsument? En waar heeft deze behoefte aan? Hierna kwam het ontwerp aan de beurt.
Tekst gaat verder onder de foto.
<Foto’s: Daan Verschuur Fotografie>
Verpakkingsmateriaal
De verpakking is geproduceerd van gebleekt Kraft papier aan de binnenkant en Clay Coated kraft papier aan de buitenzijde. Aan de bovenzijde van de zakken is een heat seal lak aangebracht, zodat de zakken in productie kunnen worden geseald. Vervolgens worden de stazakken in diepdruk bedrukt.
Gerestylde verpakking
De drie nieuwe verpakkingen zijn een doorvertaling op de al eerder gerestylde verpakking van de originele Wilhelmina pepermunt. De nieuwe varianten sluiten naar eigen zeggen goed aan en vormen een duidelijke merk range in het schap.
‘We behouden het stijlvolle karakter van Wilhelmina. Door middel van kleur en mooie productfotografie komt het onderscheid in product goed naar voren. Zoals Wilhelmina is, lekker, fris, helemaal van nu, met een rijke geschiedenis en een koninklijke touch.’