Sappi en Jungdruck introduceren meerlaagse etiketten
Evenementen |
Marktnieuws |
VerpakkingsManagement |
december 05, 2024
Sappi en drukkerij Jungdruck hebben gezamenlijk een nieuwe innovatie gepresenteerd tijdens het BrauBeviale 2024 evenement in Neurenberg (26 – 28 november). Het meerlaagse etiket voor drankenflessen is gericht op zowel marketing als functionele toepassingen.
Het etiket, met een UV-lak afwerking, is ontwikkeld met het Parade Label WS Gloss-papier van Sappi en biedt een unieke functionaliteit waarbij de bovenste laag kan worden opgetild om extra informatie te tonen. Een voorbeeld op de beurs was een recept voor bier-barbecuesaus, weergegeven op de tweede laag van het etiket.
Tekst gaat verder onder de foto.
‘Deze innovatie biedt brouwerijen nieuwe marketingmogelijkheden in een uitdagende markt met dalende bierconsumptie’, aldus Stefan Raabe, sales manager bij Sappi.
Samenwerking
Drukkerij Jungdruck, actief in natlijmetiketten, heeft met Parade Label WS Gloss van Sappi een papier gebruikt dat naar eigen zeggen bekend staat om zijn druk- en afwerkingseigenschappen.
‘Het materiaal is zowel nat- als alkalibestendig en is geschikt voor hoge productiesnelheden en consistente kwaliteit. Door de samenwerking kunnen drankenfabrikanten zonder hoge investeringen overstappen van enkelvoudige naar meerlaagse etiketten’, besluit Raabe.