‘De groei van Profipack is te danken aan verschillende factoren, één daarvan is de groei van e-commerce (veel online verkopen), maar ook het hebben van een goed en professioneel verkoopteam’, meent het verpakkingsbedrijf.
Combinatie online & offline
De combinatie van online en offline verkoop blijkt goed te werken. Veel klanten worden via de webshop klant en door opvolging van het verkoopteam komt daar vaak een totaalpakket uit.
'Wij proberen elk half jaar één volledige productcategorie in eigen productie te nemen en te voorzien van herkenbare branding'
Het verkoopteam van Profipack richt zich steeds meer op het geven van persoonlijk advies aan hun klanten. Dit betekent dat zij niet alleen producten verkopen, maar ook een oplossing bieden die specifiek is afgestemd op de behoeften en doelen van de klant.
Rogier Kok, één van de verkopers buitendienst, vertelt dat het opbouwen van een goede relatie met de klant een belangrijk aspect is voor het bieden van persoonlijk advies. Het begrijpen van de verpakkingsuitdagingen waarmee klanten worden geconfronteerd, is belangrijk voor het bieden van persoonlijk advies.
Verpakkingsmachines
Inmiddels biedt Profipack ook een uitgebreid pakket aan verpakkingsmachines en kan daarmee nog beter inspelen op de behoeften en het bieden van een totaalpakket.
Zo hebben zij hun eigen lijn van lucht-opvulmachines, papieren buffer en opvulmachines, wikkelfoliemachines, sealmachines, omsnoeringmachines en zijn ze onlangs dealer geworden van een nieuwe ergonomische omsnoeringsmachine voor het omsnoeren van pallets.