'Make a Mark is het ideale platform voor merken om verdere inspiratie op te doen voor hun producten, om een verschil te maken in het schap en tegelijkertijd de milieu-impact van hun verpakkingen te verminderen'
Productimago
Vladimir Tyulpin, Avery Dennisons Market Segment Leader Wine & Spirits, zegt: ‘Het juiste verpakkingsontwerp kan een gedenkwaardig productimago creëren in de hoofden van consumenten, wat de verkoop en loyaliteit van klanten zal stimuleren. De ontwerpers in het Make a Mark-programma van dit jaar hebben consequent laten zien dat verpakkingsontwerp schoonheid en elegantie in evenwicht kan brengen met duurzaamheidsdoelstellingen en sociale doelen.’
Inspiratie
Stéphane Royère, Head of Business Area Packaging and Print bij KURZ, voegt toe: ‘Make a Mark is het ideale platform voor merken om verdere inspiratie op te doen voor hun producten, om een verschil te maken in het schap en tegelijkertijd de milieu-impact van hun verpakkingen te verminderen. Het beste gedeelte is dat we in staat zijn om verder te gaan dan ontwerpconcepten en mock-ups naar productie, wat de haalbaarheid van de ontwerpen voor merken onderbouwt.’
Prototypes
De ontwerpconcepten voor 2023 zijn allemaal omgezet in fysieke prototypes met glas van ESTAL, etiketteermaterialen van Avery Dennison en printtools en versieringen van KURZ. Deze prototypes zullen van 2 tot 4 oktober worden onthuld op Luxe Pack Monaco van 2 tot 4 oktober 2023 voordat ze wereldwijd worden getoond via tentoonstellingen en een boek in een speciale editie.