Herbruikbare verpakkings-startups SwapBox en WePack fuseren

Vandaag zijn de in Amsterdam gevestigde startups SwapBox en WePack gefuseerd om verder te gaan als SwapBox. De twee bedrijven distribueren herbruikbare voedsel- en drankverpakkingen voor afhaalmaaltijden naar restaurants om hun missie te vervullen: verpakkingsafval elimineren. Het doel van de fusie is om marktuitbreiding te bereiken en de impact te vergroten om zo snel het wereldwijde probleem van verpakkingsafval op te lossen. Het nieuw gefuseerde team wordt begeleid door de Impact Hub van Amsterdam in hun startup programma.

SwapBox biedt riple-win-systeem

SwapBox heeft een triple-win-systeem gebouwd dat verpakkingsafval vermindert, gratis en gemakkelijk te gebruiken is voor consumenten en kosteneffectief is voor foodservicebedrijven. Sinds de lancering in december 2020 heeft SwapBox meer dan 1500 stuks wegwerpverpakkingen voorkomen. Via de SwapBox Web App bieden restaurants herbruikbare verpakkingen aan hun gasten zonder statiegeld te vragen om de verpakking te lenen. Het SwapBox-netwerk is gegroeid van startend met 15 naar momenteel 40 partners in Amsterdam. SwapBox bereidt zich nu voor om op 1 maart in Den Haag, Rotterdam, Maastricht en Brussel te lanceren. Het bedrijf wil een netwerk creëren waar gebruikers op elke straathoek verpakkingen kunnen retourneren. Met de huidige groeiplannen zal SwapBox ook proberen om in april / mei van dit jaar hun startkapitaal op te halen.

Meer focus door fusie

Dejun Li - Medeoprichter SwapBox, vorige oprichter WePack: ‘Door de fusie van de twee bedrijven is er meer focus op het vervullen van de missie, namelijk om meer te zijn dan een verpakkingsoplossing. Onze cultuur van Do Good and Do More overstijgt de manier waarop we onze relaties met restaurants benaderen, betrokkenheid bij lokale en internationale ngo's, technologie ontwikkelen die gebruikers gemak biedt, en samenwerken met onze leveranciers om de impact van onze activiteiten op het milieu te verminderen.'

Maurits Last - Medeoprichter SwapBox, ‘met de fusie van de twee bedrijven hebben we een groter platform om sneller meer impact te maken, we streven er nu naar om in april van dit jaar onze eerste ton plastic afval te hebben bespaard. Omdat de gevolgen van plastic afval steeds gevaarlijker worden, kunnen we niet snel genoeg uitbreiden om ons steentje bij te dragen aan het vinden van een universele oplossing '.

Meer artikelen

recent new image
AI verbindt vraag en...

The Melville Group (TMG) and CPA (The...

Lees meer
recent new image
FINAT maakt winnaars van...

Gisteren heeft FINAT, de Europese...

Lees meer
recent new image
ALL4Pack 2024 evenement:...

De Franse verpakkingsbeurs ALL4PACK...

Lees meer
recent new image
De Koningh: ‘Verduurzamen...

Ook in de wereld van coderen, labelen...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox