De jury van de NL Packaging Awards 2020 voor de categorieën Non-Food en Point of Sale (POS) kwam op donderdag 28 mei in Hilversum bijeen. De jury vond het niveau van de inzendingen dit jaar erg wisselend en had weinig twijfel bij het kiezen van een winnaar.
‘De goede ontwerpen steken er bovenuit bij Non-Food’, aldus de jury. ‘De keuze voor de winnaars is hierdoor relatief eenvoudig en unaniem gemaakt.’
De jury bestond uit (v.l.n.r.): Peter Eisen (VBAT), Cile Voûte (Philips), Rob van Asselt en Peter van Leeuwen (Fortaleza Capital).
Vakprijs
In 2020 worden voor de vijfde keer de NL Packaging Awards uitgereikt. Dé vakprijs voor de verpakkingsbranche. In 13 categorieën worden de beste verpakkingen beloond met een prestigieuze award. Niet alleen de winnaars, maar ook de runners-up worden bekend gemaakt tijdens een feestelijke avond.
Non-Food
De categorie Non-Food gaat over product-verpakkingscombinaties in de categorieën: huishoudelijke artikelen, wasmiddelen, doe-het-zelf, elektronische apparatuur etc. Voor beauty- en personal care producten is er een aparte categorie.
Dit is een designcategorie. Het gaat dus niet om technische innovaties in de verpakking, maar puur om aspecten van design en branding.
Point of sale
De categorie Point of Sale (POS) betreft toonbank- en minidisplays. Het gaat hier om kleine displays met een bruto vloeroppervlak van maximaal 1 x 1 x 1 meter (lxbxh). Hier speelt de branding een grote rol. Hoe ondersteunt het design de merkuitstraling en hoe zorgt de verpakking of display voor meer omzet bij het verkooppunt?
NL Packaging Awards