Meer merkwaarde door smart packaging

De technologie is er, de toepassingen ook. Maar volgens Mike Armstrong, Francesco Fazio, Daniel Herrmann en Carli Hetland van Deloitte Insights moeten producenten nog stappen zetten met smart packaging. Het AIPIA-congres op 18 en 19 november in Amsterdam biedt de nieuwste inzichten en cases.

Tussen de vijf en tien biljoen dollar (een miljoen keer een miljoen) aan verbruiksgoederen wordt wereldwijd jaarlijks verkocht en de overgrote meerderheid ervan wordt op de één of andere manier verpakt, waardoor een verpakkingsmarkt van 24 miljard dollar (2016) wordt gegenereerd, volgens gegevens van Markets & Markets in 2018. En toch blijft het verpakken van secundair belang voor veel fabrikanten, merken en retailers. Terwijl verpakkingen met verbeterde functionaliteit, door middel van nieuwe technologieën, nieuwe materialen en doordacht design een enorm potentieel hebben, niet alleen om waarde te creëren, maar ook om traditionele bedrijfsmodellen te doorbreken.

De technologie is er, de toepassingen vereisen nog inspanningen van producenten en merkeigenaren. Op het AIPIA-congres komen alle facetten van smart en intelligent packaging aan bod.

Lees het complete artikel in Thema's

Meer artikelen

recent new image
BPA China opent nieuwe...

BluePrint Automation (BPA) heeft in...

Lees meer
recent new image
Deze jury gaat Food vers...

De jury van de designcategorieën van de...

Lees meer
recent new image
Vaatwastabletten zonder...

Ecover heeft een nieuw type...

Lees meer
recent new image
Empack Den Bosch 2025 -...

VerpakkingsManagement verzorgt dit jaar...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox