Bacardi rum heeft samen met Owens-Illinois (O-I) een nieuwe limited edition fles ontworpen. De fles is voorzien van een Snapchat-code en een digitaal bedrukte decoratie voor een bijzondere merkervaring.
Het grafische ontwerp vertaalt de Caribische geest van het merk. De fles is versierd met een 360°, full colour print van palmbladeren en tropische bloemen. Door de toepassing van designelementen in O-I: Expressions Relief werd een tactiel effect toegevoegd aan het Bacardi vleermuismotief, de merknaam en de bladeren en bloemen, stelt de glasfabrikant.
Primeur Bacardi
Een innovatieve augmented reality (AR) ervaring en een Snapchat-lens kunnen worden ontgrendeld via de Snapcode op de Carta Blanca rumflessen.
Simone Kockelmann, customer marketing manager bij Bacardi Europe: ‘Consumenten zijn op zoek naar gepersonaliseerde merkervaringen. De digitaal bedrukte fles, samen met onze AR-ervaring en de Snapchat-lens, voert de gebruiker naar het thuisland van Bacardi, de kusten van het Caribisch gebied.’
O-I: minder plasticgebruik
O-I stelt dat het vervangen van de sleeve door direct-to-bottle digitaal printen - met behulp van organische inkten - de ecologische voetafdruk van het product verbetert en het gebruik van plastic vermindert.