93% van de verpakkingen van Mondelēz International is inmiddels recycleerbaar, aldus haar Snacking Made Right Report 2019. Hiermee zit het bedrijf op schema, want in 2025 wil het de 100% bereiken.
Het rapport meldt een aanzienlijke vooruitgang die het voedingsbedrijf heeft geboekt bij het bereiken van haar doelstellingen qua duurzaamheid en bewuste snacking tegen 2025. Die omvatten onder meer: • Eind 2019 was 63% van het cacaovolume van de chocolademerken afkomstig van duurzame sourcing via het programma Cocoa Life (+20% in vergelijking met 2018) • Het duurzaamheidsprogramma Harmony stond in 2019 in voor 65% van de tarwe voor koekjes die in Europa werden geproduceerd • Vandaag is 93% van de verpakkingen recycleerbaar; het bedrijf zit op schema om 100% te bereiken.
Forse groei
Terugkijkend heeft Mondelēz International, bekend van de merken van Milka, Côte d'Or, Toblerone, LU, Oreo, Belvita en Stimorol, grote stappen gemaakt. In 2017 was 35% van de verpakkingen recyclebaar en in 2018 43%. De grootste sprong werd in 2019 gemaakt door het recylebare aandeel verpakkingen naar 63% te laten doorgroeien. Voor dit jaar is het bedrijf op koers. Voor verpakkingen is het doel om in 2020 65.000 ton verpakkingen te besparen. Momenteel staat de teller op 64.850 ton.