Golfkartonproducent DS Smith heeft twee maal een Innovationspreis Wellpappe 2018 gewonnen op de FachPack beurs. De ene prijs is voor een Fossil verzendverpakking en de andere prijs is voor een display van Hengstenberg 1876.
De Fossil verpakking is bekroond met goud in de categorie “e-commerce packaging”. De horloge- en sieradencollecties van het Amerikaanse modelabel worden offline en online verkocht. Haar dochteronderneming FESCO, gevestigd in Beierse Eggstätt, verzorgt de logistieke activiteiten. Efficiënte processen zijn essentieel in een servicecentrum van deze omvang. De nieuwe e-commerce verpakking van DS Smith maakt dit mogelijk. Of het nu gaat om traditioneel horloge, smartwatch of trendy sieraden - ze kunnen nu slechts één verzenddoos gebruiken. Variabele inlays beveiligen de verschillende kwaliteitsproducten veilig én zonder gebruik van opvulmateriaal. Met een neutraal buitenontwerp, om tijdens het transport geen aandacht te vestigen op de waarde van de inhoud van het pakket, wacht de werkelijke wauw-factor binnen in de verpakking. De in fel oranje en koele petroleum all-over bedrukte binnenzijde verrast en zorgt voor een memorabele presentatie van de Fossil-modeaccessoires bij het openen van de doos. Tegelijkertijd biedt het de online shopper maximaal gemak met een afscheurperforatie om de verpakking te openen en een zelfklevende tape om mogelijke retourzendingen veilig af te sluiten.
De display van Hengstenberg 1876 won goud bij innovatieprijs in de categorie “Displays”. De slimme constructie van DS Smith bestaat uit slechts vijf onderdelen. Deze kunnen snel en gemakkelijk in elkaar worden gestoken, waardoor het display stevig genoeg is om het hoge gewicht van in totaal 96 potten saus en mosterd van elk 250 ml te dragen. Stabiliteit tijdens het transport en op het verkoopoppervlak bewijst het variabele display evenzo op ¼ cheppallets als op de tijdens de export gebruikte houten pallets.