Bark: ‘Na de crisis komt het wc-papiereffect’

‘De flessen, doppen en sprayers voor desinfecterende handgels zijn de afgelopen drie weken niet aan te slepen ’, zegt Berny Plas directeur van Bark Verpakkingen. ‘Wat dat betreft is het voor ons qua omzet de beste maand ooit. Maar het heeft natuurlijk ook zijn keerzijde.’

‘We krijgen na de coronacrisis te maken met het wc-papiereffect’, zegt Berny Plas. ‘De consumenten die de afgelopen weken boodschappenwagens vol wc-papier hebben ingekocht, gaan nu opeens niet vaker naar de wc. Die hebben de komende maanden nog voldoende in huis. Dat geldt ook voor onze klanten. Die kopen nu snel in om continuïteit te kunnen bieden aan hun eigen klanten. Als de vraag afneemt, zullen wij het een tijdje stiller hebben.’
‘Wat we nu wel merken is dat de eerste barsten ontstaan in de export naar de VS.’

Onethisch

Volgens Plas zijn de afgelopen weken de prijzen van isopropylalcohol, kortweg IPA, verdubbeld. Het middel is nodig voor de productie van de handgels. ‘Ik vind dat onethisch. Bedrijven maken nu misbruik van het tekort aan middelen die nodig zijn in de zorg. Dat is immoreel. Wij hebben besloten dat niet te doen en bieden onze producten aan tegen de normale prijs die we altijd hanteren. Dat we meer verkopen is eigenlijk geen luxe, het is noodzakelijk om bedrijven en consumenten te helpen bij het tegenhouden van het virus.’

www.bark-verpakkingen.com

 

Tags: 

Meer artikelen

recent new image
Opschalen van...

Nederland is een wereldleider in...

Lees meer
recent new image
Tetra Pak en Farm Dairy...

Tetra Pak en Farm Dairy hebben hun...

Lees meer
recent new image
Topa gaat voor méér met...

In een wereld waar duurzaamheid steeds...

Lees meer
recent new image
Amcor en Berry Global...

Verpakkingsbedrijven Amcor en Berry...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox