Bananen verpakt op rijpheid

De Koreaanse retailer E-market brengt een verpakking op de markt met zes bananen gerangschikt op rijpheid. De consument kan hiermee dagelijks een rijpe banaan eten.

De eerste banaan in de rij is perfect rijp en kan gelijk worden gegeten, de volgende is iets minder rijp, maar zal waarschijnlijk geschikt zijn voor bij het ontbijt de volgende ochtend. Helemaal rechts ligt een frisse, groene banaan die nog lang niet rijp is, maar tegen de tijd dat de consument de andere bananen op heeft, is deze laatste banaan perfect eetbaar.
Door iedere dag een rijpe banaan te eten reduceert de nieuwe bananenverpakking theoretisch gezien voedselverspilling, vooral voor éénpersoonshuishoudens.

 

Meer artikelen

recent new image
AI verbindt vraag en...

The Melville Group (TMG) and CPA (The...

Lees meer
recent new image
FINAT maakt winnaars van...

Gisteren heeft FINAT, de Europese...

Lees meer
recent new image
ALL4Pack 2024 evenement:...

De Franse verpakkingsbeurs ALL4PACK...

Lees meer
recent new image
De Koningh: ‘Verduurzamen...

Ook in de wereld van coderen, labelen...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox