partner_smurfitkappa |
VerpakkingsManagement |
april 14, 2021
Webwinkel Amazon heeft een Frustration-Free Packaging certificaat uitgedeeld aan het drie liter bag-in-box-ontwerp van Smurfit Kappa. De FFP-certificering bespaart verpakkende bedrijven kostbare en tijdrovende tests.
Volgens Smurfit Kappa maakt de drie liter bag-in-box deel uit van haar eBottle-portfolio en is het ontworpen voor het vervoeren van vloeistoffen, zoals sappen en wijn, die online worden verkocht. Bedrijven die verkopen op Amazon Marketplace kunnen nu deze gecertificeerd bag-in-box-ontwerp gebruiken. De kartonproducent meldt dat dit certificaat kostbare en tijdrovende testen bespaart, zoals in een ISTA-gecertificeerd laboratorium om de FFP-certificering te verkrijgen.
Amazon FFP-certificering
‘We zijn verheugd om samen te werken met Amazon om het allereerste voorgecertificeerde FFP-ontwerp ooit te leveren’, zegt Arco Berkenbosch innovatiemanager Smurfit Kappa. ‘Het is een bewijs van de ervaring die Smurfit Kappa heeft opgedaan bij het uitvoeren van ISTA-gecertificeerde verpakkingsanalyses en Amazon FFP-certificering in de afgelopen 14 jaar. Deze nieuwe samenwerking geeft bedrijven de mogelijkheid om veel sneller via Amazon Marketplace te verkopen.’
Gebruiker When in Rome
De Britse wijnhandelaar When in Rome is één van de eerste gebruikers van de bag-in-box.’When in Rome is een premium Italiaans ambachtelijk wijnmerk en we hebben sinds juli 2020 succesvol onze wijnen verkocht via Amazon UK’, zegt Rob Malin CEO van When In Rome. ‘De beschikbaarheid van vooraf gecertificeerde FFP-ontwerpen zal het zeker gemakkelijker voor ons en andere milieuvriendelijke wijnmerken om het marktaandeel van bag-in-box-wijnen op Amazon te vergroten en de ecologische voetafdruk van de wijnindustrie te verkleinen.’