Aldi introduceert hervulbare cosmeticafles

Retailer Aldi ondersteunt sinds 2019 start-ups met ideeën voor duurzame producten en verpakkingen. Een van deze producten bereikt nu de Aldi-vestigingen: vanaf 26 april 2021 biedt de discounter de hervulbare cosmeticafles Nepenthes met navulzakje aan. Navullen gaat via de bodem wat een sluiting bespaart.

Dankzij een afschroefbare bodem kan de navulbare fles meerdere keren worden gebruikt. Het heeft een inhoud van 250 ml en kan keer op keer worden bijgevuld met shampoo, douchegel of zeep. Naast het milieuaspect heeft Nepenthes een praktisch ontwerpconcept: door het druppelvormige ontwerp heeft de fles geen sluiting.
‘Samen zijn we erin geslaagd om een ​​innovatieve herbruikbare oplossing voor de cosmeticasector op de markt te brengen. Zo laten we onze klanten zien hoe gemakkelijk het is om materiaalverbruik in het dagelijks leven te verminderen en zetten we samen een grote stap naar een duurzame toekomst’, legt Sissy Wolf, inkoopdirecteur bij Aldi Süd, uit.


De hervulbare cosmeticafles is via de bodem te vullen.

Hervulbare cosmeticafles en zakje

Aldi biedt de fles aan in combinatie met een ‘Hair & Body Shower Concentrate’ van het eigen merk ‘Ombia’ in een navulzakje. Het navulproduct (zak en sluiting) is gemaakt van monomateriaal en daardoor in hoge mate recyclebaar in vergelijking met andere verpakkingsmaterialen. In vergelijking met wegwerpflesjes besparen de herbruikbare cosmetische fles en het navulprincipe in een jaar tijd tot 60% plastic. Tegelijkertijd zullen de ‘Nepenthes’ gedurende de genoemde periode gemiddeld 20 conventionele wegwerpflessen vervangen.

Klimaatneutraal

Bovendien is het combinatieproduct klimaatneutraal: alle emissies die voortvloeien uit de inkoop van materialen, productie, verpakking en transport van de Nepenthes en de navulzak worden gecompenseerd door de ondersteuning van een klimaatproject in Oeganda dat is gecertificeerd met de Gold Standard.


In vergelijking met wegwerpflessen bespaart de hervulbare cosmeticafles Nepenthes tot 60% plastic.

Het gebruik van de hervulbare cosmeticafles van Aldi.

Meer artikelen

recent new image
ATS Benelux automatiseert...

Goldspoon groeit snel met gezonde...

Lees meer
recent new image
Waarde creëren in het...

In Barcelona (6–8 mei) presenteert...

Lees meer
recent new image
Voorkom fouten en verlies...

Productkwaliteit vormt een cruciaal...

Lees meer
recent new image
Pieter Groeneveld volgt...

Na 24 jaar draagt Berend van Bon het...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox