Met 18 jaar ervaring in de marketing begon Verbaan zijn carrière bij 3M en bekleedde daarna diverse functies binnen sales, marketing en management, vooral in de Healthcare sector. Zijn laatste functie vervulde hij bij L’Oréal, voordat hij de overstap maakte naar de Houweling Group.
Familiecultuur bij Houweling Group
‘De familiecultuur en de internationale uitdaging op het gebied van marketing waren voor mij de belangrijkste redenen’, zegt Verbaan over zijn keuze voor de Houweling Group. ‘De visie van de Houweling Group, ‘We care, we do, we fulfill’, sluit perfect aan bij mijn persoonlijke waarden.’
Voortrekkersrol in duurzaamheid
Verbaan ziet voor de Houweling Group een voortrekkersrol op het gebied van duurzaamheid, waarbij samenwerking in de keten en sterke partnerships met klanten en leveranciers cruciaal zijn. Hij is met name onder de indruk van de Reco service van de Houweling Group, die lege verpakkingen inzamelt en herconditioneert om zo een bijdrage te leveren aan de wereldwijde CO2-reductie.
100-jarig bestaan
In 2025 viert de Houweling Group haar 100-jarig bestaan, een mijlpaal die ze samen met hun duurzame relaties zullen vieren. Verbaan zal binnen de organisatie de lead nemen in het verder professionaliseren van de marketing en communicatie om klanten en ketenpartners te ondersteunen in het realiseren van hun doelstellingen.