De onderscheidingen zijn toegekend in vijf verschillende druktechniekcategorieën: flexodruk, boekdruk (letterpress), offset-litho, combinatieprint en digitaal drukken. De prijzen zullen worden uitgereikt tijdens lokale awardceremonies.
Innovatief Japans sake-etiket
De winnaar in de categorie flexodruk is Takara Pac Ltd uit Japan met een innovatief sake-etiket (openingsbeeld). Dit tweelaagse etiket maakt gebruik van een complexe techniek waarbij het bovenste label eerst wordt bedrukt, gestanst, gelamineerd en vervolgens opnieuw aangebracht op de basislaag, die daarna ook wordt gestanst. Hierdoor kan het bovenste deel worden verwijderd terwijl de basislaag als permanent productetiket blijft zitten. De jury prees vooral de technische complexiteit, innovatie en aantrekkelijke uitstraling van het etiket, evenals de ingebouwde veiligheidsfunctie.
Japanse finesse met metallic effect
Kyushu Craft Industries uit Japan won met een opvallend etiket voor The Frozen Eel. Door gebruik te maken van een zilverkleurige metallic ondergrond creëerde het bedrijf een krachtig visueel effect. De nauwkeurige reproductie en uiterst fijne uitlijning vereisten veel vakmanschap, vooral zichtbaar in de gedetailleerde, uitgespaarde tekens.

Gedetailleerd en verfijnd werk uit China
Ningxia Sunrise Printing Co. Ltd. uit China behaalde de hoogste eer in de offset-lithocategorie met het etiket voor Tong Ren Tang – President Brand Instant Bird's Nest. Centraal op het etiket staat een afbeelding van een gouden gierzwaluw, gedrukt in vierkleurendruk met uiterst fijne rasters en perfecte registerprecisie. Opvallend is de combinatie van gedetailleerd reliëf (embossing) en verzonken lijnen (debossing), versterkt door een elegante warmfoliedruk op de rand.

Amerikaanse precisie voor Isopept-ijs
In de combinatieprint-categorie won McDowell Label uit de VS met een etiket voor Isopept Vanilla Ice Cream. Gedrukt op zilverfolie-substraat onderscheidt dit etiket zich door een gelijkmatige, matte zwarte achtergrond en scherp gedrukte witte en gouden elementen. Bijzonder zijn de fijn gedetailleerde zwarte lettertypes en goudgelakte gebieden met uitgespaarde tekst. De nauwkeurig aangebrachte lakafwerkingen, waaronder voelbare vernislagen en verhoogde braille-elementen, maakten diepe indruk op de jury.

Fotografische scherpte uit China
Tot slot won Cymmetrik (Jiangsu) Printing Co. Ltd uit China met het etiket voor P&G HR Shampoo in de categorie digitaal drukken. Gedrukt op 1200 dpi heeft dit etiket een bijna fotografische kwaliteit, met subtiele tactiele effecten op de achtergrond en vernislagen. De jury waardeerde vooral de helderheid en eenvoud van het ontwerp.
