Jodiumzout van JOZO is vanaf deze week tijdelijk verkrijgbaar in een nieuwe verpakking. Het verpakkingsdesign is een knipoog naar Mondriaan, bekend van abstracte kunst. Het merk heeft deze maand haar erfgoedcampagne gelanceerd en wil hiermee het vakmanschap van het natuurlijk winnen van zout – uit de grond, uit de zee en uit de bergen - in de kijker zetten.
Tijdens de drie maanden durende campagne krijgt de papieren 1 kilogram verpakking van jodiumzout een kleurrijke make-over in de winkel. Ook brengt de zoutspecialist in beperkte oplage een hersluitbaar metalen blik uit voor de zoutverpakkingen van JOZO.
Artistieke bewaarverpakking
Op het artistieke zoutblik rijkt het iconische zouthuissymbool. De zouthuizen in het Nederlandse Boekelo en Hengelo hebben een cruciale rol gespeeld in de geschiedenis van JOZO, die teruggaat tot 1929. Het merk ging van start als “Koninklijke Nederlandse Zoutindustrie” dat zout verkreeg door verdamping in open pannen. Het zout werd opgelost uit ondergrondse zoutlagen die miljoenen jaren geleden zijn ontstaan als gevolg van de verdamping van eeuwenoude zeeën.
JOZO: originele zouthuizen (erfgoed).
Over JOZO
JOZO is een merk van Hengelo Salt Specialties (onderdeel van de Salins Group). De Franse groep bestaat meer dan 160 jaar en telt wereldwijd zo’n 2.200 medewerkers.