Wereldwijde missie
De overnames maken deel uit van de missie om wereldwijd de grootste speler voor luxe verpakkingen te worden. De stap is in lijn met de strategie om klanten te helpen de supply chain te verkorten en speed-to-market te verhogen, de risico’s omtrent grondstoffen te verkleinen en de CO2 uitstoot te verminderen. Het geeft de groep een stevige voet aan de grond in Europa dankzij de productievestigingen van Cosfibel in Spanje, Portugal en België. Tevens beschikt Cosfibel, net als GPA Global, over een uitgebreid inkoopnetwerk in Azië en Afrika.
‘Onze wereldwijde toeleveringsketen en productiemogelijkheden geven ons de mogelijkheid om de klanten van Cosfibel beter te ondersteunen en vergroten zowel onze naamsbekendheid in de cosmetica en foodsector als ons aandeel in de beverage marktleiderschap’- GPA-CEO Adam Melton.
Toonaangevend in het luxe segment
Cosfibel staat bekend om de samenwerking met meer dan zeventig merken uit het premium en luxe segment, waaronder klanten als Chanel, LVMH en Rémy Martin.
Marie Sermadiras, CEO van Cosfibel, die in januari 2022 de rol overnam van oprichter en voorzitter van Cosfibel, Alain Chevassus, treedt toe tot de directie van GPA. Alain Chevassus krijgt bij GPA een rol als adviseur van de directie.
‘De complementaire capaciteiten, creativiteit en uitmuntende uitvoering van GPA en Cosfibel zullen ons in staat stellen om nog sneller te groeien, onze diversificatie te versnellen en de transformatie van de verpakkings- en cadeau-industrie te bevorderen’ – Marie Sermadiras.
GPA Global, met haar hoofdkantoor in Noord-Amerika, werd in 2007 mede opgericht door Tom Wang en Adam Melton. Wereldwijd heeft de groep meer dan 3.000 mensen in dienst. Cosfibel is opgericht in 2001.
Voor meer informatie: www.gpaglobal.net – www.cosfibelgroup.com