Hartje zomer 2022, Nederland zucht onder een hittegolf. Op het Amsterdamse kantoor van Marie-Stella-Maris en de Nederlandse vestiging van GPA Global houden ze het hoofd koel. Daar zit de kerstsfeer er helemaal in: de laatste hand wordt gelegd aan het verpakkingsontwerp van de Festive kerstcollectie. Beide bedrijven blikken terug op een succesvolle introductie, nu het eindresultaat in de winkels ligt.
Duurzaam lifestylemerk
Het Nederlandse lifestylemerk Marie-Stella-Maris staat voor duurzaamheid. Een social impact bedrijf met een duidelijke missie – iedereen op de wereld toegang geven tot een bron van schoon drinkwater en hygiëne – in combinatie met een vooruitstrevende visie – duurzaam ondernemen. Dit doet Marie-Stella-Maris in samenwerking met vaste partners, om zo samen de sociale impact te vergroten.
Betrouwbare supply chain
‘Een sterke supply chain is voor ons als omnichannel bedrijf van cruciaal belang. Alles valt of staat met een optimale en tijdige bevoorrading van onze verkooppunten. GPA Global, onze vaste verpakkingspartner, werkt ook nauw samen met onze andere partners, zodat voor alle partijen een optimaal eindresultaat wordt bereikt binnen de deadline’, zegt Mieke van Engelen – Business Development Director bij Marie-Stella-Maris. ‘De productie van de verpakking is weliswaar een van de laatste fases van een succesvolle introductie, maar wel allesbepalend. Dan moet je echt op je partners kunnen vertrouwen.’
Sociale impact en merkbeleving
Duurzaamheid van de verpakking staat bij Marie-Stella-Maris voorop. Een no-nonsense design, esthetisch vormgegeven, maar wel de zintuigen prikkelend. Naast het bestaande assortiment producten presenteert Marie-Stella-Maris elk jaar een uitgebreide Festive collection, speciaal voor de feestdagen. De 5 luxe geschenkverpakkingen hebben elk een ander thema: Home, Body Care, Hand Care en Home Fragrance. Deze zorgvuldig samengestelde producten, bestaande uit tubes, potten, glazen flacons en fragrance sticks moeten net zo zorgvuldig, maar ook duurzaam en premium worden verpakt. Een briefing waar GPA Global ook dit jaar voor tekende. Het resultaat is een feestelijke collectie, doordacht en compact verpakt in een verpakking van FSC-gecertificeerd materiaal met een sprankelende goudfolie.
Benieuwd naar de mogelijkheden?
Geschenkverpakkingen verhogen de omzet. Ook op zoek naar een geschenkverpakking? Denk dan niet alleen aan de feestdagen, maar ook aan andere bijzondere geschenkmomenten, zoals Valentijn, Moederdag en Vaderdag. GPA Global denkt graag met je mee! Bekijk hier de mogelijkheden of neem contact op met Berend Feskens (06 40 33 90 83) of Danielle Myer (06 48 05 47 06).