Fanta zet QR-code in om nieuwe mysterieuze smaak te achterhalen
Coderen |
Marktnieuws |
VerpakkingsManagement |
maart 09, 2023
Opnieuw lanceert Fanta met een #WhatTheFanta-campagne een nieuwe mysterieuze smaakvariant. Met de QR-code op de verpakking kunnen consumenten een reeks interactieve online aanwijzingen ontgrendelen, die verborgen zijn in afleveringen van The Fabulous Flavour Hunt. Zo kunnen zij de smaak van de paarse drank achterhalen. Verspreid over een aantal weken zullen meer hints worden vrijgegeven op Fanta's sociale kanalen.
Twee keer zo snel verkocht
Het is het vierde achtereenvolgende jaar dat Coca-Cola Europacific Partners een #WhatTheFanta-campagne lanceert. En opnieuw met succes. In de campagne van 2021 werd de mysterieuze blauwe smaakvariant bijna twee keer zo snel verkocht als Fanta Orange. De nieuwste lancering van het mysteriedrankje wordt later deze maand uitgebracht in blikjes van 330 ml en 500 ml en in rPet-flessen van twee liter.
Verkooptoename van 61%
‘#WhatTheFanta brengt alles samen waar Fanta het beste in is: de categorie verstoren door zijn groeiende fanbase te entertainen en tegelijkertijd innovatieve nieuwe smaken op de markt te brengen’, aldus Martin Attock, Vice President Commercial Development bij Coca-Cola Europacific Partners. ‘De lancering van de paarse #WhatTheFanta-variant volgt op de succesvolle campagne in 2021. De #WhatTheFanta-verkopen waren goed voor een verkooptoename van 61% voor Fanta; een bewijs dat de campagne meer klanten naar het merk trekt en dit jaar zeker de verkoop voor retailers zal stimuleren.’