‘De sterkste trends in de verpakkingsindustrie, niet alleen in de cosmetica- en schoonheidsindustrie, maar over de hele linie, hebben betrekking op de circulaire economie.'
Milieu-impact
Ulé, het eerste verticale farm beauty merk dat haar ingrediënten zelf kweekt, voegt zich bij Shiseido's groeiende portfolio van merken op basis van haar “Conscious Beauty”-filosofie. Als onderdeel van de groene missie van het merk heeft Ulé haar verpakkingen ontworpen met minimale impact op het milieu door middel van lichtgewicht glazen flessen en biobased deksels afkomstig uit Europa.
Circulaire economie
Tricia Hartmann, global packaging lead bij James Cropper, zegt: ‘De sterkste trends in de verpakkingsindustrie, niet alleen in de cosmetica- en schoonheidsindustrie, maar over de hele linie, hebben betrekking op de circulaire economie. Dit is gedreven door een groeiend bewustzijn van het afvalprobleem dat nog steeds bestaat en de perceptie van de consument met betrekking tot verpakkingen.’
‘Als het gaat om de cosmeticaindustrie, erkennen merken dat milieuvriendelijkheid geen afbreuk doet aan ervaring. En als verpakkingsexpert kunnen we aantonen dat er nieuwe, fantasierijke methoden voor verpakkingsmaterialen en -concepten bestaan en dat we kunnen helpen hun belofte van groenere benaderingen waar te maken.’
‘Naarmate de vraag naar recyclebare materialen in verpakkingen groeit, vervangen natuurlijke materialen steeds vaker plastic, en dat is precies wat Shiseido heeft gedaan; we helpen hen om hun milieuvriendelijke referenties te versterken’, besluit Hartmann.’