Coca-Cola introduceert nieuwe futuristische smaak in limited-edition in co-creatie met AI

Coca-Cola introduceert nieuwe futuristische smaak in limited edition

Coca-Cola lanceert wereldwijd Coca-Cola 3000, een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar binnen het Coke Creations platform. Deze nieuwe smaak is de eerste futuristische smaak die zowel door menselijke als kunstmatige intelligentie (AI) is gecreëerd.

Jaar 3000

Met behulp van AI heeft Coca-Cola een poging gewaagd om een voorstelling te maken van hoe de frisdrank in de verre toekomst mogelijk zou smaken. Hun voorstelling van het jaar 3000 aan de hand van emoties, ambities, kleuren en smaken, gecombineerd met inzichten verzameld via AI vormden de inspiratie voor de smaak van Coca-Cola 3000, informeert de frisdrankenfabrikant

Design van de toekomst

De nieuwe Creation heeft een futuristische verpakking. Het design is ontworpen met behulp van AI. Het blikje bevat lichte en optimistische tinten waarbij het Coca-Cola logo en het Creations-logo in elkaar overvloeien om de menselijke connecties van onze toekomstige planeet te symboliseren.

Een kijkje in de toekomst

Consumenten kunnen de online 3000 AI-lens gebruiken om een kijkje in de toekomst te nemen. Door het blikje te scannen, worden gebruikers naar de Creations Hub gebracht waar ze een glimp krijgen van hoe hun omgeving er in het jaar 3000 uit zou kunnen zien.

Meer artikelen

recent new image
Opschalen van...

Nederland is een wereldleider in...

Lees meer
recent new image
Tetra Pak en Farm Dairy...

Tetra Pak en Farm Dairy hebben hun...

Lees meer
recent new image
Topa gaat voor méér met...

In een wereld waar duurzaamheid steeds...

Lees meer
recent new image
Amcor en Berry Global...

Verpakkingsbedrijven Amcor en Berry...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox