Coca-Cola introduceert nieuwe futuristische smaak in limited edition
Marktnieuws |
VerpakkingsManagement |
september 14, 2023
Coca-Cola lanceert wereldwijd Coca-Cola 3000, een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar binnen het Coke Creations platform. Deze nieuwe smaak is de eerste futuristische smaak die zowel door menselijke als kunstmatige intelligentie (AI) is gecreëerd.
Met behulp van AI heeft Coca-Cola een poging gewaagd om een voorstelling te maken van hoe de frisdrank in de verre toekomst mogelijk zou smaken. Hun voorstelling van het jaar 3000 aan de hand van emoties, ambities, kleuren en smaken, gecombineerd met inzichten verzameld via AI vormden de inspiratie voor de smaak van Coca-Cola 3000, informeert de frisdrankenfabrikant.
Design van de toekomst
De nieuwe Creation heeft een futuristische verpakking. Het design is ontworpen met behulp van AI. Het blikje bevat lichte en optimistische tinten waarbij het Coca-Cola logo en het Creations-logo in elkaar overvloeien om de menselijke connecties van onze toekomstige planeet te symboliseren.
Een kijkje in de toekomst
Consumenten kunnen de online 3000 AI-lens gebruiken om een kijkje in de toekomst te nemen. Door het blikje te scannen, worden gebruikers naar de Creations Hub gebracht waar ze een glimp krijgen van hoe hun omgeving er in het jaar 3000 uit zou kunnen zien.