De samenwerking draait om het vieren van vriendschap, informeert de frisdrankenproducent. Beste vrienden oftewel “Besties” nemen vaak eigenschappen van elkaar over, waardoor ze elkaar versterken.
‘Het combineren van de twee iconische merken is misschien onverwacht, maar voelt heel goed, omdat we op veel manieren op elkaar lijken’, vindt Oana Vlad, Senior Director, Global Strategy bij The Coca-Cola Company.
‘Bij Oreo streven we naar nieuwe manieren om consumenten te prikkelen en met deze samenwerking hebben we de lat nog hoger gelegd’, zegt Eugenia Zalis, Global Head of Marketing and Brand voor Oreo, Mondelez International. ‘We kunnen niet wachten om de reactie op de campagne te zien en hopen dat fans enthousiast zijn om deze nieuwste draai aan twee klassiekers te ervaren.’
Exclusief platform
De limited edition Coca-Cola zero sugar gaat gepaard met digitale -en fysieke ervaringen, waarbij fans worden uitgenodigd om de “Bestie Mode” te activeren en een team te vormen met hun beste vrienden. In samenwerking met Spotify is een exclusief platform ontworpen genaamd “Bestie Mode Digital Experience”. Het platform biedt een unieke muziekervaring die is ontworpen om de muzieksmaak van vrienden te laten samenkomen en er vervolgens met elkaar van te genieten, stelt Coca-Cola.
Eenmaal verbonden met een Spotify account, zullen fans vragen krijgen om te zien hoe hun muzieksmaak zich verhoudt tot die van hun beste vriend. Er wordt een afspeellijst gegenereerd met gecombineerde muziekvoorkeuren om samen naar te luisteren.
Verpakkingsdesign
Coca-Cola Oreo zero sugar Limited Edition zal vanaf 5 september in een opvallend verpakkingsdesign verkrijgbaar zijn in onder meer lokale supermarkten in deelnemende EU-markten, informeren beide bedrijven.