‘Ik ben erg trots op alles wat we de afgelopen twaalf en een half jaar hebben bereikt’, aldus André Verkleij. ‘Om persoonlijke redenen heb ik de moeilijke beslissing moeten nemen om af te treden. Ik heb er echter alle vertrouwen in dat we onder leiding van Elbert en Kees de indrukwekkende ontwikkeling en groei van ons bedrijf zullen voortzetten.’
Griffioen en Nijenhuis
Elbert Griffioen trad in 2001 in dienst bij BPA als Field Service Engineer. In 2013 keerde hij terug als Service Manager en sinds 2020 is hij Technisch Directeur. Kees Nijenhuis, die eerder werkzaam was in de grafische industrie als Manager Operations (NL) en Vice President (US), trad in 2018 in dienst bij BPA en is momenteel Operations & Service Director. In hun nieuwe rol als Co-General Manager zal Elbert zich voornamelijk richten op Sales en de Technische afdelingen, terwijl Kees zich zal concentreren op Operations, Service en HR.
Complimenten voor André Verkleij
‘We betreuren het allemaal dat André helaas heeft besloten om af te treden. BPA is André zeer dankbaar voor zijn leiderschap, toewijding en niet-aflatende inzet door al die jaren heen om van ons bedrijf een geweldige plek te maken om te werken, waarbij onze klanten altijd centraal staan in wat we doen’, aldus BPA's wereldwijde CEO, Gijsbert Dezaire. ‘We zijn natuurlijk ontzettend blij dat we André en al zijn expertise kunnen behouden door hem in de toekomst de functie van commissaris te laten aanvaarden.’
‘André heeft deze leiderschapswisseling zorgvuldig gepland en heeft geweldig werk geleverd door te investeren in de ontwikkeling en groei van zijn leiderschapsteam en als gevolg daarvan in zijn opvolgingsplanning. We zijn verheugd dat we met de promotie van Kees en Elbert verzekerd zijn van een soepele leiderschapsovergang en een voortzetting van de ondernemerscultuur van BPA en haar waarden als familiebedrijf.’
Familiebedrijf BPA Group
BPA BV maakt deel uit van het familiebedrijf BPA Group, bestaande uit BPA Inc., gericht op de Noord- en Zuid-Amerikaanse markt, en BPA BV bedient de rest van de wereld. Volgens Gijsbert Dezaire is het het ‘BluePrint-verschil’ dat BPA onderscheidt op de markt. ‘Dit weerspiegelt BPA's toewijding aan onze diepe en langdurige partnerships, waarin we altijd een oplossing op maat zullen vinden en een uitstekende service zullen leveren, wat de uitdaging ook is. Door voortdurend te investeren in mensen, cultuur en technologie, zet BPA zich in om de verwachtingen van klanten te overtreffen en het elke dag opnieuw te verdienen om de voorkeurspartner te zijn in de automatisering van secundaire verpakkingen.’
foto: vlnr: Kees Nijenhuis, André Verkleij en Elbert Griffioen