BEUMER Group presenteert automatiseringsoplossingen op LogiMAT 2025

BEUMER Group presenteert automatiseringsoplossingen op LogiMAT 2025

Tijdens LogiMAT 2025 in Stuttgart (11 - 13 maart) zal BEUMER Group haar nieuwe diensten, oplossingen en systemen voor magazijnbeheer en distributie presenteren. Centraal staan onderwerpen - zoals efficiënte data-analyse en innovatieve automatiseringsoplossingen - die een optimale orderverwerking ondersteunen.

 

Een van de kernpunten is het BG Pouch System, uitgerust met de nieuwe AutoDrop-functie. Deze innovatie maakt naar eigen zeggen contactloze, volledig automatisch lossen van pouches mogelijk, minimaliseert de inzet van mechatronica en optimaliseert de ruimtebenutting in het losgebied. Daarnaast introduceert BEUMER robotgestuurde inductietechnologie voor het automatisch laden van sorteersystemen, wat herhalende handmatige taken vermindert. De BG Pouch System en robotinductie worden op de LogiMAT-stand C51 in hal 5 onder de aandacht gebracht.

Tekst gaat verder onder de foto.

Beumer_LogiMAT_Autodrop

Door de AutoDrop-functie in het BG Pouch System is het losproces volledig geautomatiseerd.

Orderverwerking en softwareoplossingen

BEUMER Group focust zich op oplossingen voor geautomatiseerde orderverwerking, met systemen die zijn ontworpen voor maximale prestaties in veeleisende sectoren, zoals e-commerce. De Warehouse Control System (WCS)-software zorgt voor integratie en controle van magazijnprocessen. Specifieke toepassingen zijn onder meer de loop- en lijnsorteerders, ontworpen voor snelheid en betrouwbaarheid, informeert het bedrijf.

Duurzame verpakkingsoplossingen

Op het gebied van verpakkingsoplossingen presenteert BEUMER Group zijn stretch hood-technologie, die een veilige ladingzekering en bescherming van goederen tijdens transport garandeert. Deze technologie kenmerkt zich door onderhoudsvriendelijke machineontwerpen en milieuvriendelijke materiaalopties, waarmee de onderneming inspeelt op de toenemende vraag naar duurzaamheid binnen de logistieke sector.

Data-gedreven klantondersteuning

BEUMER Group introduceert op LogiMAT ook oplossingen voor data-gedreven klantondersteuning. Het Customer Diagnostic Centre monitort systemen en assets in real-time en biedt proactieve analyses om stilstand te voorkomen. Door middel van continue data-analyse worden afwijkingen in de systeemprestaties tijdig gesignaleerd, waardoor preventieve maatregelen mogelijk zijn. Bij storingen zorgt een noodlijn voor ondersteuning.

Bijschrift openingsfoto:  Robotinductie vervangt de handmatige of semi-automatische belading van lussorteerders.

<Foto’s: BEUMER Group>

Meer artikelen

recent new image
Panhuijsen: ‘Bedrukte...

Het belang van een geschikte en...

Lees meer
recent new image
Domino: ‘Samenwerken voor...

De voedingsmiddelen- en...

Lees meer
recent new image
BEUMER Group presenteert...

Tijdens LogiMAT 2025 in Stuttgart (11 -...

Lees meer
recent new image
Nieuwe Sales Director...

Sinds 1 januari 2025 heeft Leuze...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox