Tony Veer nam eind 1998 de stock boxes-afdeling van Crown over en startte met The Box in Apeldoorn. De standaard promotionele blikken vonden eerst hun weg naar winkelketens als Marskramer, Xenos en Casa. Al snel maakte Veer de move richting food en custom made-blikken. Deze strategische keuze betaalt zich met de huidige coronacrisis extra uit. De omzet van dit jaar is stabiel gebleven en de eerste orders voor 2021 stromen binnen.
‘The Box focust op middelgrote bedrijven’, vertelt Tony Veer (52), directeur/eigenaar van The Box. ‘Die doelgroep past ons goed. Mijn filosofie daarover is, dat er wederzijds begrip is. Leverancier en klant hebben een gelijkwaardige positie, waardoor je sneller wat voor elkaar over hebt. Heeft de klant een last minute-bestelling, dan regelen wij het voor ze. Kunnen wij niet op tijd leveren, dan kom je daar samen soepel uit.’
‘Neemt niet weg dat we ook grote klanten aan ons binden. De grootste momenteel is een kruidenfabrikant die jaarlijks 1,5 miljoen kruidenblikjes afneemt. Maar we hebben ook klanten die slechts 3.000 blikverpakkingen inkopen. Veel klanten zitten tussen de 10.000 tot 50.000 blikken per jaar.’
Groei
The Box kende de afgelopen 21 jaar een gestage groei. Zo’n 60% van de omzet zit in custom made-blikken en 40% komt uit de verkoop van promotionele blikken uit voorraad. Het Apeldoornse bedrijf verhandelt allerlei standaard koffie- en theeblikken, aluminium blikjes voor kruiden en cosmetica en levert blikken op maat. Deze custom made-blikken variëren van chique, zwarte blikken voor de exclusieve fietslampen van Super Nova tot actieverpakkingen voor biermerk Vedett.