Het bedrukken van kartonnen dozen

Het bedrukken van kartonnen dozen

Het bedrukken van kartonnen dozen

Tags: blog

Wanneer je vaak pakketjes verstuurt voor bijvoorbeeld een webshop of een bedrijf dan kan het een goed idee zijn om de dozen te bedrukken. Door het bedrukken van de dozen kunnen mensen soms van veraf al zien om welk bedrijf het gaat. Door het laten groeien van de merkherkenning worden mensen vaker herinnerd aan het bedrijf maar het helpt ook met het hebben van de juiste uitstraling. Aangezien de gewenste uitstraling verschilt van bedrijf tot bedrijf is het juist zo handig wanneer de doos helemaal naar wens kan worden gemaakt. Op deze manier wordt het een uiterst effectieve marketingtool.

Een tip van het ‘s werelds grootste bedrijf

Waar vroeger de doos zelf vooral gezien werd als een hoogst utilitair middel met een duidelijk doel (het helpen bij het verschepen) is de doos van Superdoos tegenwoordig behoorlijk invloedrijk. Voor een voorbeeld kunnen we kijken naar een van de grootste Amerikaanse webshops. Zij kozen er juist voor om hun doos een neutrale bruine kleur te geven, door de ontzettend grote schaal van dit bedrijf kregen zij het voor elkaar om onder Amerikanen de basiskleur synoniem te maken met het bedrijf. De doosjes waren altijd bedrukt met het logo, maar ze speelden ook in op de wensen van consumenten door hun dozen altijd te voorzien van handige trekstrips. Hierdoor hoeft er geen mes of ander scherp voorwerp te worden gebruikt bij het openen van de doos.

Van ‘box’ tot unboxing

Het hebben van een makkelijke unboxing ervaring deed dit bedrijf dus veel goed. Wat betreft de doos geldt een beetje: hoe minder last mensen er van hebben, hoe beter de doos is. Het hebben van onnodig grote dozen, die laag op laag verwikkeld zijn met ducttape, doet het niet goed onder de consumenten. Je kunt dus verzenddozen bestellen die er goed verzorgd uitzien en makkelijk te openen zijn. Dit komt de unboxing ervaring zeer ten goede. Het achterlaten van zo’n positieve indruk kan impact hebben op return sales. Door de hype van unboxings op YouTube kwamen veel bedrijven in een soort strijd om de beste dozen te maken, dit was erg gunstig voor de consument, en betekende ook dat de technologie voor goede dozen goedkoper werd, voor producent en koper.

Voordelen van juiste bedrukking

De bedrukking kan veel dingen soepeler maken, denk hierbij aan een set waarschuwingen die op de doos zelf kan komen. Hierdoor is niet het gevaar zoals bij print labels dat het water ze uitwist door het papier kapot te maken. Instructies zijn bovendien vaak ook wettelijk nodig, bijvoorbeeld bij het verschepen van batterijen zoals powerbanks. Voor zaken zoals breekbare spullen is het niet nodig maar het is wel goed om erop te zetten omdat het pakketje dikwijls door heel wat paar handen wordt aangeraakt in vervoer van punt A naar punt B.

samenwerkingbutton_vm

 

Artikel delen