Tide beweert dat de nieuwe wasmiddeldoekjes zeer goede reinigingsprestaties bezitten. Daarnaast bespaart het nieuwe wasmiddel, dat is verpakt in een kartonnen tray, een grote hoeveelheid plastic flessen. Het is ook lichter in gewicht. Deze twee besparingen verlagen volgens P&G de impact op het milieu. Verder sluit het nieuwe wasmiddel goed aan bij de toename van ecommerce aankopen via internet vanwege het lage gewicht en het makkelijker verzenden van ‘droge’ producten.
Zeepvezels van P&G
De zeepdoekjes zijn ontworpen met behulp van tienduizenden minuscule zeepvezels die tot zes lagen worden geweven. Hiermee ontstaat een zeepmiddel dat geen extra vloeistof of vulstof nodig heeft. Het nieuwe wasmiddel lost op bij contact met water.
Kartonnen tray
De zeepdoekjes, die ongeveer 9 x9 cm meten, zijn verpakt in een kartonnen tray met scharnierend deksel. De trays garanderen de integriteit van het product, aldus P&G. ‘De doos gemaakt uit FSC-karton biedt voldoende bescherming om de migratie van vocht in de verpakking te vertragen, waardoor de integriteit van het product behouden blijft.’
De tray is offset bedrukt in de iconische blauwe en oranje kleuren van Tide.
Instructies
De binnenkant van het kartonnen deksel bevat instructies voor het gebruik van het product en een QR-code voor meer informatie. Het gebruik is eenvoudig. Afhankelijk van de hoeveelheid wasgoed, kan de consument één of twee zeepdoekjes aan de was toevoegen.
P&G lanceerde Tide evo in april bij retailers in Colorado en is van plan de distributie later dit jaar verder uit te breiden in de VS. Het product is verkrijgbaar in de maten 16, 22, 30 en 44 stuks in de geuren Original en Spring Blast.