1. Goede voorbereiding
Een pakket dat van A naar B gaat, incasseert veel klappen en stoten. Bedenk dus goed hoe jij je producten verstuurt. Het uitgangspunt is het te verzenden product: hoe groot en zwaar is dit doorgaans? Hoe breekbaar? Heeft het scherpe puntjes of randen? Vervolgens selecteer je de doos: hoe dik moet het karton zijn en welke maatvoering is nodig? Heeft jouw product een hoog beschadigingsrisico? Zorg dan voor voldoende ruimte voor het beschermende opvulmateriaal.
2. Bespaar kosten op pakketgewicht
Wanneer je veel pakketten verstuurt, dan kan een aanpassing in het verpakkingsmateriaal een grote kostenbesparing opleveren. Hoe lichter het pakket des te lager de transport- of verzendkosten van veel pakketten kunnen uitvallen. Ga dus altijd op zoek naar een opvulmateriaal dat zo licht mogelijk is, mits passend bij jouw toepassing. In veel gevallen zullen Airpads de beste oplossing zijn, want die wegen bijna niets.
3. Vul optimaal op
Het ergste dat kan gebeuren, is dat je product beschadigd bij je klant arriveert. Maar bepaal altijd eerst het beschadigingsrisico van je product, voordat je beslist gebruik te maken van opvulmateriaal. Het idee is om met zo weinig mogelijk materiaal het gewenste beschermingsniveau te bereiken. Wil je dit graag geautomatiseerd hebben? Een SmartFill-systeem berekent voor iedere doos het perfecte aantal luchtkussens. Het resultaat: geen retouren, allemaal blije klanten en minimale kosten! Precies wat je wilt toch?
4. Duurzaam verpakkingsmateriaal passend bij je beleid
De hele wereld is ermee bezig: duurzaam. Laat een overkill aan chips en piepschuim maar links liggen. Airpads behoren tot de meest milieuvriendelijke opvulmaterialen vanwege hun zeer effectieve vormgeving en hoge mate van recyclebaarheid.
Is papier je bedrijfspolicy? Kies dan voor systemen met papieren pads voor 100% vervaardigd uit FSC gerecycled materiaal of Airpad Paper luchtkussens, waarbij het restmateriaal voor 75% uit gerecycled papier bestaat. Je doet je klanten er een enorm plezier mee, omdat zij dit na afloop gewoon bij het oud papier mogen weggooien!
5. Unboxing experience
Wie kent het niet? Het moment waarop je iets uitpakt, is een bijzonder moment. Je onthoudt namelijk altijd waarmee het is ingepakt. Je wilt er zo min mogelijk opruimwerk van hebben en dat het weinig tijd kost om het bij het afval weggewerkt te krijgen.
Kortom: uitpakbeleving is belangrijk. Benut de invloed die je hebt!