E-commercemanagers.com lanceert de CO₂-calculator. Hiermee kunnen webshops en e-commerce bedrijven de CO₂-impact van hun leveringen berekenen, informeert de initiatiefnemer.
De nieuwe tool biedt inzicht in de verschillende factoren die bijdragen aan de CO₂-uitstoot. Voorbeelden zijn onder meer het aantal aflevermomenten, het gewicht van de pakjes, vrachtoptimalisatie, retouren en het aantal artikelen per bestelling. Het doel is webshops te ondersteunen in het verduurzamen van hun logistieke proces en in het maken van een bewuste keuze voor schonere bezorging.
Impact
‘Duurzaamheid is een speerpunt binnen mijn bureau, zeker met het oog op de CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive)’, aldus Joost Hoogstrate, directeur-eigenaar van E-commercemanagers.com. ‘We willen onze klanten de mogelijkheid bieden om te kiezen voor een duurzamere bezorging én inzicht geven in de dynamiek achter hun CO₂-uitstoot. Met onze CO₂-calculator kunnen ze de impact van hun bestellingen op het milieu inzichtelijk maken en gerichte stappen zetten om die impact te verkleinen.’
Gebruiksvriendelijk
De gebruiksvriendelijke CO₂-calculator is gratis toegankelijk op de website van E-commercemanagers.com. Webshops kunnen eenvoudig en anoniem de details van hun bestellingen invullen, waarna de tool de CO₂-uitstoot berekent.