Johnson Baby introduceert een kartonnen navulpak die het plasticgebruik met 88% terugdringt

Johnson's Baby navulverpakking bespaart plastic en kosten

Johnson's Baby introduceert een kartonnen navulpak die het plasticgebruik met 88% terugdringt en tevens de kostprijs met 15% verlaagt.

Johnson's zegt dat het met zijn nieuwe assortiment Baby Refill-verpakkingen een evenwicht heeft gevonden tussen duurzaamheid en consumentenbesparingen. Bij een vergelijking van twee flessen van 400 ml inclusief dop en etiket verminderen de nieuwe, op papier gebaseerde pakken het plasticgebruik met 88%, aldus het bedrijf.

Met de verpakkingen van 1000 ml kunnen twee originele flessen (400 ml) met 25% meer product worden bijgevuld, tegen 15% minder kosten dan wanneer de consument nog twee flessen zou kopen, aldus het bedrijf.

3574661659794-Gold-Shampoo-1L_SI06

Kenmerken van Johnson's Baby Refill-assortiment

De het navulpak bezat een meerlaagse structuur die voornamelijk karton bevat, maar ook PE, EVOH en nylon. De sluiting is van HDPE. De pakken zijn gemaakt uit gecertificeerd karton volgens het Forest Stewardship Council.

Consumenten kunnen op de zijkant van de verpakking navulinstructies vinden. Daar wordt uitgelegd dat de consument de dop of pomp van de lege PET-fles kan draaien door op de sluiting te drukken en dan draaien en omhoog te trekken. Van daaruit laten de beelden zien hoe u de kartonnen navulling erin giet en de dop of het pompje weer op zijn plaats klikt.

Via een QR-code op de zijkant kunnen consumenten een overzicht krijgen van de ingrediënten in het product.

Concept-6-1024x575

 

Meer artikelen

recent new image
Walkers Chocolates...

Walkers Chocolates stapt over op een...

Lees meer
recent new image
Eenvoudig navullen en...

Op het ECPA-congres voor co-packers in...

Lees meer
recent new image
Cabka: duurzame...

Duurzaamheid speelt een steeds grotere...

Lees meer
recent new image
‘Drankenkartons populair,...

Volgens marktonderzoeksbureau Ruigrok...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox