De DS Smith Lift Up verpakking is een 100% recyclebaar handvat van golfkarton dat de draagfunctionaliteit voor consumenten verbetert en die jaarlijks ongeveer 200 ton plastic vermindert, aldus Coca-Cola HBC Oostenrijk.
De papieren wikkel die de flessen bundt is van Mondi. Het betreft de Hug-IT-hoes die geschikt is voor diverse PET-multiverpakkingen.
Verschillende Coca-Cola flessen
Het handvat is ontworpen met behulp de Circular Design Metrics-aanpak van DS Smith, wat resulteerde in een aanzienlijke vermindering van de CO2-voetafdruk voor de verpakkings- en productielijn van producten. Het Lift Up handvat kan worden toegepast op verschillende flesformaten van Coca-Cola en wordt vervaardigd in samenwerking met Krones, fabrikant van verpakkingsmachines.
Het draaghandvat heeft een zachte grip waardoor producten gemakkelijk te dragen zijn, terwijl ze veilig blijven zitten in hun duurzame verpakking, die ontworpen is voor PET-flessen voor thuisgebruik.
Samenwerking met Krones en Coca-Cola
‘We zijn er trots op om samen te werken aan deze innovatieve verpakkingsoplossing, die onnodig afval en plastic voor eenmalig gebruik tegengaat’, aldus Stefano Rossi, CEO Packaging Solutions Division, DS Smith. ‘Samenwerking met onze partners Coca-Cola HBC en Krones is de sleutel tot het terugdringen van plastic voor eenmalig gebruik en het realiseren van innovatieve veranderingen op schaal. Duurzaam ontwerp staat bij ons centraal in wat we als bedrijf doen, en dit is een lichtend voorbeeld van de mogelijkheid voor innovatie op het gebied van verpakkingen op weg naar een duurzamere toekomst voor fabrikanten, retailers en consumenten.’
Ook voor Fanta en Sprite
De nieuwe verpakkingsoplossing voor PET-multiverpakkingen van 1,5 liter zal worden gebruikt voor de mixmerken Coca-Cola, Fanta, Sprite en Mezzo in Oostenrijk.
‘Dit is de allereerste verpakkingsoplossing in zijn soort voor multipacks van 1,5 liter Coca-Cola, Fanta en Sprite’, zegt Marcel Martin, Chief Corporate Affairs and Sustainability Officer van CCHBC. ‘Het is het resultaat van onze ondernemende mentaliteit, een absoluut geloof in samenwerking met vertrouwde partners en onze focus op het bereiken van een netto nul uitstoot in 2040’
Fotocredits:
© Coca-Cola HBC Österreich / martinsteiger.at
© Coca-Cola HBC Österreich / Christian Lendl (www.dchr.is)