Nieuwe verpakkingen
Bij de rebranding werden ook de verpakkingen onder de loep genomen. De oude vouwdozen sloten niet meer aan bij de huidige uitstraling van het bedrijf. Van Merkestein: ‘We wilden een premium uitstraling die paste bij onze marktpositie’. Cameranu ging op zoek naar een verpakkingsleverancier en kwam uit bij Bangma Verpakking uit Dronten.
Soepele samenwerking
De samenwerking tussen Cameranu en Bangma Verpakking verliep soepel. ‘Bangma was heel proactief in het meedenken en gaf ons opties waar wij zelf niet aan hadden gedacht’, vertelt Van Merkestein. ‘We werden ook uitgenodigd in Dronten en dat sprak ons aan. Omdat wij zelf ook service en kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan, vonden we het fijn dat ook bij Bangma Verpakking te ervaren.’
Efficiënter en duurzamer
Uiteindelijk kwam er een selectie van 25 dozen, verdeeld in autolockdozen, boekverpakkingen en enveloppen, allemaal voorzien van zelfklevende plakstrips en tearstrips voor extra gemak bij het inpakken en uitpakken. De dozen en enveloppen hebben een strakke bedrukking aan de binnen- en buitenzijde gekregen met pakkende teksten die de merkidentiteit van Cameranu extra onderstrepen. ‘Doordat we met autolockdozen werken gaat het sneller en efficiënter en verbruiken we veel minder tape. Daarnaast kunnen we minder kwetsbare producten verpakken in dozen van lichter karton, wat duurzaam is.’
Klantgericht
Bangma Verpakking zorgt voor de voorraad en levert op afroep dozen aan het centraal magazijn van Cameranu. Van Merkestein: ‘Het is de kwaliteit en service die ons naar Bangma Verpakking hebben geleid. Dezelfde eigenschappen die onze klanten bij Cameranu vinden.’
Met de nieuwe verpakkingen van Bangma Verpakking draagt Cameranu hun klantgerichtheid en service nu ook uit via hun verzendverpakkingen.
Stijn van Merkestein, Marketing & Communicatie Manager bij Cameranu.