Branding by Banding: opvallend en duurzaam

Branding by Banding: opvallend en duurzaam

Dat de verpakking een belangrijke bijdrage levert aan de merkbekendheid en positionering van een product is geen nieuws. Maar er is steeds meer vraag naar duurzame verpakkingen. Banderolleren kan een oplossing zijn. Aldus Bandall.

Minder verpakkingsmateriaal, minder afval, minder plastics, minder energieverbruik; dat zijn de hoofdthema’s als het gaat om het verduurzamen en opschonen van de verpakkingsindustrie. De banderol kan een bijdrage leveren: het biedt een duurzaam en opvallend verpakkingsconcept.

Transitie naar duurzaamheid

De transitie naar duurzaamheid in de verpakkingsindustrie vindt op grote schaal plaats. Nieuwe verpakkingsconcepten bestaande uit duurzame en/of minder materialen. Concessies worden gedaan in design. Wat betekent dat voor de verpakking en branding van een product? Zijn creatieve designs nog wel mogelijk? Valt het product dan nog wel voldoende op?

Bandall banderol om verpakkingen

Branding by Banding

Duurzaamheid en branding gaan uitstekend samen volgens Bandall en Optimum Group Max Aarts. Door te kiezen voor een banderol  wordt tot wel 80% minder verpakkingsmateriaal gebruikt. Een papieren banderol kan daarnaast milieubelastende materialen als krimpfolie, omdozen of zelfklevende etiketten volledig vervangen. Een banderol is volgens Bandall dus een hele duurzame, groene keuze. De banderol is voorzien van  hoogwaardige bedrukking, waardoor er niet alleen voldoende ruimte is voor informatiedragers, maar er ook een uniek en opvallend design kan worden gebruikt om een product te laten opvallen en te onderscheiden van de rest. Deze unieke combinatie van vooraf ontworpen en bedrukte banderollen en Bandalls expertise in banderolleertechnieken staat bekend als “Branding by Banding”.

1+1=3

Branding by Banding is volgens Bandall de perfecte formule om  op een duurzame, opvallende en onderscheidende wijze zowel food- als non-food producten te verpakken. Consumenten willen duurzame verpakkingen en kiezen voor duurzame merken. Merken willen dat hun producten opvallen. Hoe beter, hoe groter de  kans dat het opvalt tussen andere producten in het schap! Duurzaam + branding = omzet.

Bandall banderol deken

Materiaalreductie

Tijdens Empack in Gorichem kunnen beursbezoekers alles te weten komen over Branding by Banding. Ook showt machineproducent Bandall diverse (volautomatische) banderolleeroplossingen die leiden tot reductie van verpakkingsmateriaal, meer efficiency en algehele kostenverlaging. Bezoek Bandall samen met Optimum Group Max Aarts op stand C128.

Meer artikelen

recent new image
Walkers Chocolates...

Walkers Chocolates stapt over op een...

Lees meer
recent new image
Eenvoudig navullen en...

Op het ECPA-congres voor co-packers in...

Lees meer
recent new image
Cabka: duurzame...

Duurzaamheid speelt een steeds grotere...

Lees meer
recent new image
‘Drankenkartons populair,...

Volgens marktonderzoeksbureau Ruigrok...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox