De Europese marktleider op het gebied van sexual wellness, EQOM Group, lanceerde onlangs een nieuw huismerk: Cala Azul. Voor deze zomerse lijn liet de e-commerce onderneming zich inspireren door het exotische Ibiza.
Ibiza en sexual wellness
EQOM Group, het moederbedrijf van een groot aantal sexual wellness merken, waaronder EasyToys, Beate Uhse Group en Christine le Duc, ontwikkelde het merk Cala Azul speciaal voor de zomer, omdat dit seizoen vaak een dipmoment is. Melanie Bos, Brand Design Manager, en haar team lieten zich door het eiland Ibiza inspireren: ‘Ibiza is heel veelzijdig: van clubs tot retreats, voor de posh tot de hippies. Iedereen ervaart de onmiskenbare aantrekkingskracht van het magische eiland Es Vedra. Wij zagen hierin een goede combinatie met sexual wellness. De pay-off is dan ook “Inspired by the magical island of Ibiza”.’
Kokerverpakking met displaymogelijkheid
Voor het design koos Bos toegankelijke kleuren, geïnspireerd op Ibiza: ‘Het azuurblauw in combinatie met het wit van de Ibiza white party’s werkt goed op de verpakking. Ook het warme oranje past perfect in de zomerse vibe.’ Uniek en slim gekozen is de ronde kokerverpakking. ‘De Cala Azul verpakking biedt een mooie displayoptie. Als je de bovenkant van de koker eraf haalt, is het product goed te zien. Tegelijkertijd blijven de productnaam en het producttype op de verpakking ook zichtbaar.’
‘Het azuurblauw in combinatie met het wit van de Ibiza white party’s werkt goed op de verpakking. Ook het warme oranje past perfect in de zomerse vibe.’
Toegankelijk merk creëren
Met Cala Azul richt EQOM Group zich op vrouwen van 25 jaar en ouder, die zichzelf opnieuw aan het ontdekken zijn en zich daarbij niets aantrekken van de mening van anderen. ‘We hebben geprobeerd een heel toegankelijk merk in een moderne verpakking te creëren, die zelfs in het schap bij een airport zou kunnen staan. De kokerverpakking met displayoptie verdient gewoon een prominente plek. We proberen hiermee echt een frisse wind te laten waaien door de sexual wellness sector’, vertelt Bos. ‘Dat zit in alles; de brand identity, look & feel, tone of voice, maar ook in elementen als een brand video. En voor extra merkbekendheid hebben we ook een website ontwikkeld, terwijl we normaliter onze platformen vooral op productniveau inzetten. Zo geven we Cala Azul meer verhaal en meer body.’