Wedge kreeg de opdracht om het merk opnieuw te definiëren, strategisch en visueel. Er moest een sterke merkstrategie worden opgezet met een consumentgericht verhaal, een nieuwe merkidentiteit en verpakkingssysteem.
Nieuwe typografie en kleuren voor Omy
Het nieuwe woordmerk is verfijnd en gebruikt een vet schreefloos lettertype met het woord ‘lab’ of ‘laboratoria’ in superscript. Een secundair serif-lettertype brengt het primaire lettertype in evenwicht en voegt elegantie toe aan de visuele identiteit. Bovendien is er een kleurensysteem ontwikkeld om de verschillende kenmerken van elk product naar voren te brengen, zoals ‘ultra calm’, ‘multi-action’, ‘ultra-hydraterend’ en andere huidverzorgingsgerelateerde functies. Het kleursysteem is gemakkelijk te begrijpen en elke functie gaat ook vergezeld van een nummer.
Het kleursysteem is tegen een witte achtergrond geplaatst, waardoor de kenmerken op de verpakking beter opvallen. Bij elk gepersonaliseerd serum en elke crème wordt het “Lab” naast Omy vervangen door de naam van de klant.
Navulbare verpakking
Omy Laboratories is een gecertificeerde B Corporation en Wedge heeft een navulbaar systeem ontwikkeld dat volledig recyclebaar is. De plastic refills worden in glazen flesjes geplaatst en gedoseerd via een pomp die ook recyclebaar is omdat deze geen metalen veren bevat.
Het navulbare systeem is innovatief en hoewel het niet plasticvrij is, is het volledig recyclebaar, wat een vooruitgang is gezien de hoeveelheid plastic afval in de categorieën beauty en personal care.