Tony’s Chocolonely brengt een ode aan Amsterdam met speciale reep

Tony’s Chocolonely brengt een ode aan Amsterdam met speciale reep

Met de introductie van de ‘Amsterdam reep’ zet Tony’s Chocolonely een stad vol historie en cultuur in de schijnwerpers. Deze speciale editie, in de populaire smaak melk karamel zeezout, is niet alleen een traktatie voor de smaakpapillen maar ook een visueel eerbetoon aan de stad.

De reep is exclusief verkrijgbaar in het centrum van Amsterdam bij Albert Heijn, Jumbo, IAmsterdam, Tony’s Super Store in de Beurs van Berlage, Schiphol en online. Maar het verhaal achter deze chocolade gaat verder dan de smaak of de verpakking. De cacaobonen zijn ingekocht volgens Tony’s bekende vijf samenwerkingsprincipes. Daarmee draagt het bedrijf bij aan een eerlijkere cacao-industrie en ondersteunt het boeren in hun strijd tegen armoede en uitbuiting.

 

Ontwerp geïnspireerd door Amsterdam

Creative designer Floor Driegen vertelt over haar werk aan de wikkel: ‘We vieren onze Amsterdamse roots met een wikkel die echt een stukje Amsterdam ademt. Denk aan de typische grachtenpanden, bruggetjes en zelfs een fiets in de gracht. Ook zie je de Nederlandse vlag en groot Amsterdam erin en uiteraard de Nederlandse kleuren: oranje, rood, wit, blauw.’
Het design is niet alleen een ode aan de hoofdstad, maar past ook binnen de herkenbare stijl van Tony’s Chocolonely. Driegen legt uit: ‘De visuals zijn bewust niet perfect of symmetrisch. Dat sluit aan bij onze “Tony’s twist” – een speelse en afwijkende stijl. Dat zie je bijvoorbeeld terug in het “uitgeknipte” effect en details zoals de fiets in de gracht. Het is niet altijd mooi, maar wel authentiek en Amsterdams.’

Tonys_Chocolonely_Floor_Driegen

Creative designer Floor Driegen: 'We vieren onze Amsterdamse roots met een wikkel die echt een stukje Amsterdam ademt.'

Een reep met impact van Tony’s Chocolonely

Naast de unieke verpakking blijft Tony’s trouw aan de kern van hun missie: een uitbuitingsvrije cacao-industrie. De reep benadrukt het belang van eerlijke handel en duurzame productie. Floor Driegen: ‘Het geeft extra betekenis dat Amsterdam de grootste cacaohaven ter wereld is. Met deze reep maken we niet alleen een connectie met de stad, maar ook met onze missie om impact te maken.’

Een onderscheidend ontwerp

Wat de Amsterdam reep extra bijzonder maakt, is de afwijking van de standaardontwerpen van Tony’s Chocolonely. ‘Normaal zie je vooral een achtergrondkleur met ons logo en eventueel printjes op de special bars,’ zegt Driegen. ‘Deze wikkel laat een omgeving zien, wat een primeur is. Bovendien hebben we glanspapier gebruikt, wat het geheel een luxe uitstraling geeft. Perfect voor Amsterdammers, toeristen en iedereen die van onze hoofdstad houdt.’
Tony’s Chocolonely blijft met deze nieuwe reep niet alleen trouw aan de missie om cacao-uitbuiting te bestrijden, maar brengt ook een stukje Amsterdam naar de consument. 

Meer artikelen

recent new image
Nieuw design voor...

Met de feestdagen in zicht keert de...

Lees meer
recent new image
Tony’s Chocolonely brengt...

Met de introductie van de ‘Amsterdam...

Lees meer
recent new image
Outlaw geeft secundaire...

De Britse designstudio Outlaw heeft een...

Lees meer
recent new image
Lonsdale vernieuwt...

Cœur de Lion, een bekend Frans merk van...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox