Stoer design voor NoyNuts gezonde snacks

Verpakkingsdesigner Thirza Peppelenbos ontwikkeld nieuwe verpakking en merkidentiteit

 

Ontwerpster Thirza Peppelenbos heeft voor het Armeense familiebedrijf NoyNuts, gevestigd in Barendrecht, de verpakking en merkidentiteit ontwikkeld.

 

Het betreft verpakkingen voor noten, gedroogd fruit en superfoods. Ze zijn verpakt in kleine en grotere porties als gezonde snacks die makkelijk mee te nemen zijn. Belangrijke thema’s binnen het ontwerp zijn lekker, gezond en duurzaam.

 

Thirza Peppelenbos is een ontwerpster met een specialisatie in het ontwerpen van merkidentiteiten en verpakkingen.

Sinds 2002 werkt zij samen met vooral duurzame merken en bedrijven met MVO als standaard. ‘Verbinding en communicatie vind ik een van de belangrijkste dingen. Zowel tussen mij en mijn klanten, als tussen mijn klanten en hun doelgroep. Heldere, aansprekende communicatie is de sleutel in deze tijd! Ik geniet van de passie die makers met zich meebrengen en loop daar graag hard voor.’

Verpakkingsontwerp-Noynuts_1

 

'Eén ding was belangrijk OPVALLEN!'

Stoer en krachtige verpakking

Wat betreft de look & feel van de verpakkingen en merk was ik volledig vrij’, zegt Peppelenbos. ‘Een ding was wel belangrijk: opvallen! Na een intern onderzoek en schaponderzoek had ik vrijwel gelijk het idee dat de verpakking stoer en krachtig moest zijn. Ik heb daarom gekozen voor lekker black en een tikkeltje soft. Daarbij zorgt het gebruik van de pasteltinten op de labels voor evenwicht en samenhang in het design. De foto van de notenplantage bovenin zorgt voor een oorspronkelijk karakter en creëert dynamiek.’

De ontwerp- en verpakkingskosten laag

Ieder product wordt verpakt in een duurzame pouch bag met dezelfde stoere uitstraling. Door vervolgens steeds een andere kleur etiket te gebruiken, is het voor de consument duidelijk dat het een ander product uit dezelfde lijn is, maar blijven de ontwerp- en verpakkingskosten laag. Het venster laat zien welk product in de verpakking zit. Vleugels De leaf wings aan de zijkanten van de verpakking geven het duurzame karakter van het bedrijf weer.

Een complete brand book waar ze jaren mee vooruit kunnen.

Deze komen in verschillende varianten terug in al hun uitingen. ‘De pay-off “Noy Love Nature” is ook van mijn hand’, vertelt Peppelenbos. ‘Achter ieder woord staat een punt. Dit is gedaan om een statement te maken. “Punt uit”, that’s it. Zo heb ik een compleet brand book voor ze kunnen maken waar ze weer jaren mee door kunnen.’ Verder verwijst het groene blad naast het logo en het woord Nature naar de missie van Noy Nuts om gezond, kwalitatief, duurzaam en onbewerkt eten voor iedereen toegankelijk te maken.

Goede match, aldus Galust Abahamian

‘Ons samenwerkingstraject met Thirza ervaren wij als een match made in heaven’, zegt Galust Abrahamian, eigenaar van NoyNuts. ‘Vanaf dag 1 was ze volop betrokken bij het perfectioneren van ons merk en de verpakkingen, wat ertoe geleid heeft dat we een ijzersterke branding neer konden zetten. Momenteel zijn de producten online verkrijgbaar. Later in het jaar zijn de producten ook te koop bij verschillende verkooppunten.’

Verpakkingsontwerp-Noynuts_2
De pay-off “Noy Love Nature” is ook van mijn hand’

Meer artikelen

recent new image
Designstudenten tonen...

Tijdens de EPDA Future Packaging Award...

Lees meer
recent new image
La Baleine viert 90 jaar...

Het iconische Franse zoutmerk brengt...

Lees meer
recent new image
Nederlandse...

De jaarlijkse Pentawards-competitie...

Lees meer
recent new image
Boop hondenshampoo: met...

Het nieuwe ontwerp van Boop's Pet...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox