‘De doelstelling van het project was een herkenbaar en iconisch HEMA December-beeld neer te zetten’, vertelt Joep Janssen, senior designer bij SGK. ‘Één beeld dat toepasbaar is voor Sint, Kerst en Oud & Nieuw en dat alle producten in de winkel met elkaar verbindt. Een nieuwe ‘echt HEMA’ kijk op de feestdagen, gestart vanuit herkenbaarheid en traditie maar dan eigentijds, eigenwijs en opgewekt neergezet.’
HEMA feestdagen design
SGK heeft voor het feestdagen design een iconische vormentaal ontwikkeld in een unieke kleurstelling die flexibel is in te zetten voor verpakkingsdesign alsook het winkelbeeld met displays, raamstickers en point of sale materiaal.
‘De grootste uitdaging was om Sint, Kerst en Oud & Nieuw, die allen hun eigen vormentaal hebben, te verenigen tot één sterke, iconische stijl’, zegt Janssen. ‘Daarbij moest ook rekening gehouden worden met vele verschillende verpakkingsvormen en verscheidene druktechnieken.’
'Modern en aspiratief design'
In haar zoektocht naar een nieuwe eigentijdse vormentaal en kleurenpalet heeft SGK gekozen naar elementen en kleuren die afwijken van de standaard stereotype December-uitstraling. ‘Geen nostalgie maar een modern aspiratief design met een positieve wow factor’, aldus Janssen. ‘Het is ‘typisch’ HEMA. De winkelketen kiest altijd voor progressief, less-is-more, iconisch Dutch Design waar je blij van wordt.’