Texels speciaalbier was te herkennen aan het rode schild, met witte letters en de vuurtoren. In de nieuwe uitstraling zijn deze kenmerken behouden gebleven. De bierbrouwerij brouwt 12 verschillende bieren die ieder worden voorzien van een eigen kleur. ‘Een herkenbare, frisse en eigentijdse uitstraling, passend bij het merk Texels’, vermeldt het persbericht.
Ontwikkeling nieuw logo Texels
Meer dan een jaar geleden is de brouwer gestart met onderzoek: ‘wie zijn wij, hoe ziet de consument Texels en past onze merkidentiteit daar nog wel bij’. Tijdens de ontwikkeling van het nieuwe logo is er bewust gekozen voor een evolutie in plaats van een revolutie.
Laurens Pot, marketing manager: ‘Niet alleen onze verpakkingen hebben een nieuwe uitstraling, ook onze communicatie zal anders zijn. We zijn trotse eilandbewoners en we brouwen bier op onze manier: vol van smaak, eigenzinnig en toch zeer toegankelijk.’ De nieuwe uitstraling wordt vanaf week 20 uitgerold en zal onder andere in de horeca en in supermarkten zichtbaar zijn.
Skuumkoppe in blik
Het meest succesvolle bier is volgens de bierbrouwerij Texels Skuumkoppe. Dit is een bovengistend donker tarwebier, gebrouwen van natuurlijke ingrediënten, waaronder Texelse gerst. Dit speciaalbier, dat zijn naam ontleent aan de witte koppen op de golven van de zee, zal vanaf week 20 ook in 33cl blik in de nieuwe uitstraling verkrijgbaar zijn.