The Slowroasters: ‘Koffiebonen met een sociale missie’

Strategische retail oplossingen, instore communicatie en identiteit van merk en private labels is de core business bij designbureau Yellow Dress Retail. Het bedrijf heeft een voorkeur voor projecten en merken met een groen hart en plaatst duurzaamheid hoog in het vaandel.

Vraag hier een proefabonnement aan op VerpakkingsManagement. Voor slechts € 25,- ontvangt u 3 edities van hét vakblad voor de verpakkingsindustrie.

De Amsterdamse onderneming is recent benaderd door Dax Denneboom en Dave Browne vanwege hun ambitie om een nieuw en eerlijk koffiemerk te realiseren. Een zogenaamde “shoestring startup” met meer waardering voor mensen dan winst en efficiëntie. Een bijzondere missie met een bijbehorend kwaliteitsproduct, aldus de initiatiefnemers.

Missie

Het Amsterdamse ontwerpbureau is gevraagd om deze missie uit te dragen.


Yellow Dress Retail: The Slow Roasters is een “shoestring-startup” met meer waardering voor mensen dan winst en efficiëntie.
The Slow Roasters is een “shoestring-startup” met meer waardering voor mensen dan winst en efficiëntie.

‘Samen met de klant wisten we snel de input om te zetten naar The Slow Roasters’, vertelt Sabine Louët Feisser, Client Service Director & partner bij Yellow Dress Retail. ‘The Slow Roasters neemt mensen aan die om verschillende redenen niet passen in de traditionele arbeidsmarkt. Elke 290 kg verkochte espressobonen per maand zorgt voor één nieuwe baan. Simpel gezegd: The Slow Roasters creëren espressobonen met een sociale missie’, vult Feisser aan.

Vaardigheden ontwikkelen

De naam zegt het al: The Slow Roasters roosteren de koffiebonen langzaam, meer dan twee keer zo lang op een lagere temperatuur. Dit geeft de arbeiders tijd om hun vaardigheden te ontwikkelen, zoals tijd om de bonen te horen barsten en tijd om het aroma vast te leggen.

Verpakking


Yellow Dress Retail: De koffiezak van The Slow Roasters is een laminaat met paperlook  voorzien van stempels en gepersonaliseerde stickers die met de hand zijn aangebracht.
De koffiezak van The Slow Roasters is een laminaat met paperlook voorzien van stempels en gepersonaliseerde stickers die met de hand zijn aangebracht.

De koffiezak van The Slow Roasters is een laminaat met paperlook afkomstig van Pouch Direct. De verpakking wordt voorzien van stempels en gepersonaliseerde stickers die met de hand zijn aangebracht. Dit maakt elke zak uniek, net als de koffiebranders zelf. Het verpakkingsdesign is erop toegespitst om zoveel mogelijk handelingen van de slowroasters mogelijk te maken, dus meerdere technieken en zoveel mogelijk handwerk. Want des te meer handelingen, des te meer werk voor de slowroasters en dus meer arbeidsplaatsen, stelt Yellow Dress Retail.

Meer artikelen

recent new image
Designstudenten tonen...

Tijdens de EPDA Future Packaging Award...

Lees meer
recent new image
La Baleine viert 90 jaar...

Het iconische Franse zoutmerk brengt...

Lees meer
recent new image
Nederlandse...

De jaarlijkse Pentawards-competitie...

Lees meer
recent new image
Boop hondenshampoo: met...

Het nieuwe ontwerp van Boop's Pet...

Lees meer
Image-Jul-30-2024-06-11-03-7865-AM

VM nieuwsbrief

  • Blijf op de hoogte met het laatste nieuws uit de verpakkingsindustrie
  • Techniek, duurzaamheid, design en meer
  • Gratis in jouw inbox